Keresés a blogban

Gyümölcsrizs


A gyümölcsrizs, nem egy bonyolult étel, édes tejberizs és gyümölcs, vagy kompót keveréke. De mint mindent, ezt is sikerült kissé megvariálnom, mert a spájzban találtam egy doboz kókusztejet amit felhasználtam a tejberizshez.
A tejberizst sokféleképpen megfőzhetjük. A neten is százával keringenek a főzési variációk, akinek van kedve, „kiguglizhatja”.
Én úgy szoktam elkészíteni, mintha rizottót főznék. Igaz, ez hosszabb, és bonyolultabb, mint sok más módszer, de így lehet elérni leginkább azt a krémes, kásás állagot, amilyennek én szeretem...

Hozzávalók:

. másfél csésze rizottó rizs
. 1 doboz (400ml.) kókusztej (elhagyató, helyette lehet sima tej is)
. tej (3,5%-os)
. 3 dkg vaj
. 1 ek. vaníliakivonat
. fél csésze cukor (ízlés szerint lehet több, v. kevesebb)
. gyümölcs
. málnaöntet


Elkészítés:


1. A rizst egy magas falú serpenyőben vagy wokban, szárazon megpirítom kissé, míg fehéredni nem kezd.
2. Felöntöm egy csésze vízzel, és addig forralom, míg a nagyját fel nem szívja a rizs, ekkor lejjebb kapcsolom közepesre a tűzhelyet, és hozzáadom a kókusztej egyharmadát és főzöm tövább.
3. Sűrű kevergetés közepette, újra és újra felöntöm egy-egy merőkanálnyi kókusztejjel, amikor a rizs felszívja a folyadékot.
4. Az utolsó adag kókusztejjel együtt hozzáadom a cukrot és a vaníliakivonatot.
5. Mikor elfogyott a kókusztej, sima tejjel folytatom tovább, míg a rizs teljesen meg nem puhul (kb. 25-30 perc).
6. Ekkor belekeverem a vajat, és lefedve félreteszem, és hagyom kihűlni.
7. A gyümölcsöket kis kockákra vágom, és a kihűlt rizzsel felváltva, rétegezve, poharakba töltöm úgy, hogy a tetejére gyümölcs jusson.

Tálalás, tippek:

Nagy, talpas poharakba töltöm, hogy jól mutasson. A pohár aljára, és a gyümölcsrizs tetejére málnaöntetet csurgatok.
Nyáron mindenképpen használjunk friss, szezonális gyümölcsöket. Télen tehetünk bele konzervet, kompótot is. Bármilyen gyümölcsöt tehetünk bele, amit éppen találunk, vagy amit legjobban szeretünk. Én most a hátsó kertben lévő gyümölcsfákon éppen érő gyümölcsöket, korai őszibarackot, nektarint és kajszit tettem bele.
A rizs és gyümölcs arányát a gyümölcsrizsben, az egyéni ízlésünk szabja meg.
A tejberizs, jól lefedve, egy napig eltartható a hűtőben. A gyümölcsöt mindig frissen tegyük bele, a tálalás előtt közvetlenül.
(tipp!) Receptvariációként, készíthetjük a tejberizst sima tejjel, félidőben 10 dkg. minőségi étcsokoládét belereszelve. A csokis tejberizst, málnaöntettel meglocsolva tálaljuk.
Bárhogy is készítjük, remek kis desszertet kapunk, amit nem annyira egy menü lezárása képpen, hanem inkább nassolásként, két étkezés között fogyasszunk el...

Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: kb. 220 Ft./adag

Utóirat: mostanában kisebb ráncfelvarrást tervezek a blogon, és ennek része, hogy kitettem egy szavazó-oldaldobozt a fázisképekről. Ebben posztban, most megmutatom, hogyan nézne ki, a harmadik opció...

5 megjegyzés:

  1. Ez inkább rizses gyümölcs, annyi gyümölcs van benne. És mivel nincs a képek között az üres pohár, gondolom, hogy még van belőle...
    Tehát, kérek! :D

    VálaszTörlés
  2. a képen nem igazán látszik, de három réteg tejberizs is van benne:)) igaz tényleg nem vittem túlzásba, mert a kertben, frissen érett gyümölcsök győztek!:)))
    küldöm!:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, megérkezett!
    Elég jó lett. Máskor is szólj, ha készítesz!:D

    VálaszTörlés
  4. Kukkants be hozzám, van valami a számodra!

    VálaszTörlés
  5. Pont a tejberizsen spekuláltam a minap... igaz, hogy nem a rizotto, hanem a szuflé felé kacsintgattam.
    :-)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!