Keresés a blogban

Bruschetta


Ez az egyik étel, amivel a 26. VKF-re készültem. Már napok óta lestem a „Marmande” fajtájú paradicsombokromat, és figyeltem ahogy sárgából először narancsszínűre, majd szépen vörösbe hajlik a paradicsom rajta. Alig vártam, hogy leszedhessem az első szemet, és egy remek bruschettát (ejtsd, bruszketta) varázsoljak belőle. Mióta csak elültettem, ezt terveztem az első érett darabbal. Az időzítése is remek volt, mert pont a múlthét végére érett be teljesen (sőt még két kis sárga koktélparadicsom is akadt), azaz minden adott volt egy VKF-es bejegyzéshez. Csak éppen a dolgaim sűrűsödtek be annyira, hogy ugyan elkészítettem, de megírni már nem nagyon volt időm. Mostanra sikerült csak.
Ez egy végtelenül egyszerű, de annál finomabb olasz előétel. De mint minden egyszerű ételnél, fontos, hogy a legjobb hozzávalókkal dolgozzunk. Lényeges, hogy ehhez az ételhez csak napon, a nővényen érett, azaz „tőérett” paradicsomot használjunk. A bolti, „holland” paradicsom ehhez nem jó.



Hozzávalók:

. paradicsom (friss, „tőérett”)
. ciabatta vagy olasz parasztkenyér
. fokhagyma
. legjobb minőségű extra szűz olívaolaj
. friss bazsalikomlevél (elhagyható)
. parmezán (elhagyható)
. só

Elkészítés:

1. A kenyeret, kb. másfél centi vastag szeletekre vágom, és egy serpenyőben szárazon mindkét oldalát megpirítom (vagy olajjal gazdagon meglocsolom, és a sütőben grillfokozaton pirítom).
2 .Közben a paradicsomot kis kockákra vágom.
3. A pirított kenyérszeleteket bedörzsölöm a fokhagymával, de csak enyhén, kétszer-háromszor lazán áthúzva a kenyéren a fokhagymát.
4. Bőségesen meglocsolom olívaolajjal a pirítósokat.
5. A kenyerek tetejére halmozom a paradicsomokat, majd egy villával lenyomkodom, hogy a paradicsom leve kissé beszivárogjon a kenyérbe és a paradicsom is összetömörüljön, ne hulljon le miközben esszük.
6. Megszórom a tetejét durva tengeri sóval (vagy ha van a kamránkban Maldon vagy himlájai só, ne sajnáljuk használni!).














Tálalás, tippek:

Én még néha meghintem kevés apróra tépkedett bazsalikomlevéllel és egy kevés parmezánforgáccsal is, de ezeket akár el is hagyhatjuk, egyébként sem szerepel az „autentikus változatban”.
Ciabatta vagy olasz parasztkenyér híján használhatunk fehér „Paillasse” kenyeret is, de akár készíthetünk saját magunk egy DNK kenyeret hozzá.
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez az étel, csak a legjobb minőségű alapanyagokkal működik. De akkor nagyon!
Friss, édes paradicsom, selymes olívaolaj, ropogós fokhagymás pirítós. Mi kell még!? Ez az egyik legfinomabb előétel/antipasti/vendégváró falat...
Könnyű olasz vörösbort, vagy egy könnyű villányi kékfrankost igyunk mellé!

Elkészítési idő: 20 perc

4 megjegyzés:

  1. Egyetértek Veled, miszerint csak a legkiválóbb alapanyagokból érdemes elkészíteni, és hogy a legfinomabb antipasti, de most reggelire is nagyon bejönne nekem...

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem, egy nagyon kevés bazsalikomot használok hozzá, de parmezánt nem. Meg is kívántam én is :)

    VálaszTörlés
  3. vesta,
    szerintem a bruschetta kedvéért érdems utánajárni tőérett papricsomnak, vagy magunknak termeszteni:))

    lorien,
    én nem tudom megállni, hogy ne tegyek hozzá bazsalikomot, annyira adja magát a két íz...:) a parmezán meg mindenhez megy!:))

    VálaszTörlés
  4. Igen a bazsalikom és a paradicsom jegyben járnak :)
    Bár nemcsak a paradicsomhoz szeretem a bazsalikomot. Szinte az összes piros gyümölcshöz /de máshoz is/ nagyon jó, mértékkel használva ízfokozóként működik, igazából nehéz megmondani, hogy a bazsalikom benne van, csak szimplán sokkal intenzívebbek és kicsit harmonikusabbak a gyümölcsös ízek. A málna, ribizli, szamóca, meggyfagyiból ki nem maradhat, de most a halhoz ismét meggyszósz volt és bazsalikomos tört krumpli, na hát ez is nagyon jó párosítás volt nekem, err[l majd posztolok is :)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!