Keresés a blogban

Kerti sütögetés - "gyrosféleség”

Eljött a kerti sütések ideje. Jó idő, hosszú hétvége, adta magát a dolog. Végre az újonnan barkácsolt sütőmet is kipróbálhattam. Tesztelés képen a jó öreg gyrost vettem elő, azzal nem lehet hibázni, mert a fűszeres husikát, és a tzatzikit mindenki szereti. hozzám, egyébként is közel állnak a görögös ízek, mert Pécs-uránvárosban, ahol a gyerekkoromat töltöttem, jelentős, ezres nagyságrendű görög kolónia élt...
Most csirkecombot sütöttem, de ezt a kaját, más húsból is el lehet készíteni, pl. sertéstarjából.

Hozzávalók (4személyre):

· 12 db. Csirke felsőcomb.
· Olívaolaj
· 4 db. Paradicsom
· 2 db. Lilahagyma

Előkészületek:
A sütés előtti nap, a combokat kicsontozom (a csontokból alaplevet főzök), és pár metszéssel „megnyitom” a húst, hogy nagyjából mindenhol egyforma vastagságú szeletet kapjak.
Megszórom mindkét oldalát a gyros fűszerkeverékkel, meglocsolom egy kevés olajjal, meg pár csepp citromlével, és egy tálba teszem, egymásra rétegezve a szeleteket. Letakarom, és a hűtőbe teszem éjszakára.
A sütés napján, elkészítem a piadinákat, és a tzatzikit. A paradicsomokat, és a hagymát, vékonyan felszeletelem.

Elkészítés:





















Begyújtom a kerti sütőt, és felforrósítom a boronatárcsa-sütőmet. Elkezdem kisütni a húst adagonként. Három szeletet a forró tárcsára helyezek, bőrével lefelé, szorosan egymás mellé. Egy téglát, amit előtte gondosan alufóliába tekertem, teszek a szeletekre, hogy a súlyával lenyomja a húsokat. Pár percig pirítom, leveszem a téglát, megfordítom a hússzeleteket, és visszateszem a téglát rá, majd ezt az oldalt is pirítom egy-két percig. Mikor egy ropogós kéreg sült a húsra, de a belseje még szaftos, tetszés szerinti vastagságú csíkokra szeletelem, és félreteszem.
Mikor az összes húst megsütöttem és felcsíkoztam, az egészet visszaborítom a forró tárcsára, megsózom, és hirtelen átpirítom az egészet, hogy mindenhol pörzs süljön rá. Vigyázok, nehogy kiszáradjon a hús, belül maradjon omlós, és csak kívül legyen ropogós.

Tálalás:
Ez igazán egyszerű! Fogok egy piadinát (lepénykenyér), az egyik felét megpakolom a fűszeres sült hús csíkokkal, teszek rá paradicsomszeleteket, sózott lilahagymát, ráhalmozok egy rendes adag tzatzikit, ráhajtom a kenyér másik felét, és befalom.
Paradicsom és hagyma helyett/mellet, mást is tehetünk bele. Bármilyen saláta, vagy akár fetasajt is mehet a gyrosunkba. Csak az egyéni ízlésünk szabhat határt annak, mi kerül bele.
Én maradok a fenti felállásnál, az úgymond „hagyományos” gyrosnál.
Az ízeket most nem ecsetelném, mindenki tudja mire számíthat egy ilyen ételnél. Sok rosszra nem:)
Mivel ez, egy nemkicsit fűszeres étel, nem igazán tudnék bort ajánlani hozzá. Talán egy fröccs, vagy inkább egy jó pohár sör illik hozzá igazából.
Én egy kancsó, fűszeres arab teából készült, jeges teát készítettem ki az asztalra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!