Keresés a blogban

Canelloni mángolddal és túróval töltve



Szeptember közepén járunk, a kertemben kezdik megadni magukat a nyári növények, zöldbab, borsó cukkini és a többiek már nem nagyon teremnek, de a mángold szabályos dzsungellé kezd nőni és a paradicsomok is érlelik még utolsó gyümölcseiket a késői kánikulában. Szedtem is egy jó nagy csokorral a mángoldból és mellé egy jó nagy adag paradicsomot, alaposan megpakolva a pólómat aminek a alját a fogaimmal tartva, így egy batyut kialakítva fuvaroztam be a házba.
A hűtőben találtam még egy zacskó finom Garanbonciás -féle túró és friss olasz lasagne lapokat... nem volt kérdés a menü.



Hozzávalók:

. 1 csomag/10-12 lap (250 g.) friss lasagne lap (pl. Trattoria Verde)
. 1 kg. friss érett paradicsom
. 45 dkg. mángold
. 50 dkg. tehén túró (garabonciás leveles túró)
. 250 g. mozzarella sajt
. 4-5 gerezd fokhagyma
. 2 dl. száraz fehérbor
. 1 ek. tejszín
. 1 db. tojás sárgája
. 5 dl. tej (3,5%-os)
. 1 ek. liszt
. 1 ek. ghí vagy vaj
. olívaolaj
. balzsamecet
. só, bors, oregáno, szerecsendió, cukor

Elkészítése:

1. A paradicsomokat megmosom, kivágom a szártövét majd felkockázom és egy serpenyőbe dobom, amiben előzőleg 2 ek. olívaolajat forrósítottam és egy gerezd felaprított fokhagymát üvegesre pirítottam.
2. A paradicsomot sózom borsozom, egy nagy csipetnyi oregánót és cukrot szórok rá, majd közepes fokozaton 30 percig főzöm.
3. Közben egy wokban 2 ek. olívaolajat forrósítok, a mángoldot megmosom leszárítom, a szárakat apróra vágom, az olajba dobom és közepes fokozaton párolni kezdem.
4. Mikor a mángoldszárak puhulni kezdenek, hozzáadok 2-3 gerezd vékonyra szeletelt fokhagymát, sózom, borsozom, majd felöntöm a száraz fehérborral.
5. Mikor a borból elforrt az alkohol, hozzáadom a felcsíkozott mángold leveleket is, lefedem, majd 10 percig párolom közepesnél alacsonyabb fokozaton.
6. A megpárolt, kihűlt mángoldhoz keverem a túrót, reszelek rá egy negyed szerecsendiót, hozzákeverem a frissen reszelt pecorino sajt felét, és ha kell még sózom és borsozom.
7. A közben szósszá főtt paradicsomhoz hozzákeverek egy kis balzsamecetet és 1 kanálnyi sűrű tejszínt, majd egy sütőtálba öntöm a paradicsomszószt, hogy egy-másfél ujjnyi magasan álljon a tálban.
8. Az asztalra kiteszem a lasagne lapokat egymás mellé, mindegyikre két-két kanálnyi mángoldos túrót teszek, elrendezem egy csíkban a közepén, majd feltekerem őket, és szorosan a paradicsomszószba ültetem egymás mellé.
10. A ghíből/vajból, lisztből és tejből egy hígabb besamel mártást főzök az itt leírtak szerint, sózom borsozom, szerecsendiót reszelek rá, belekeverem egy tojás sárgáját és a maradék reszelt pecorino sajtot, majd az egészet a canellonikra öntöm, hogy mindenhol bevonja.
11. A tetejét befedem a szeletekre vágott mozzarella sajttal és a 200 fokra előmelegített sütőbe, az alsó polcra teszem 25 percre, vagy míg a sajt teteje aranybarnára nem pirul és a tészta puhára fő benne.
12. Tálalás előtt hagyom pihenni 10-15 percet, hogy kissé hűljön és az egész kissé jobban összeálljon.

Tálaláskor a sütőtálban négyfelé vágom a canellonit és lapáttal kiszedem. Mellé rukkola vagy galambbegy salátát tálalhatunk kis vinaigrette öntettel.
Tipp! Lasagne lapok helyett használhatunk száraz tésztából készült canelloni csövet is, a tölteléket habzsákból nyomhatjuk a csőbe.
A mángoldos túróba keverhetünk egy maréknyi durvára vágott, száraz serpenyőben pirított kesudiót vagy fenyőmagot is.
A kész canelloni egy-két napig eláll a hűtőban, másnap, sütőben melegítve is jó, sőt sokak szerint még finomabb mint frissen.
Ez egy remek fogás! Tartalmas és finom húsmentes étel, amiben a mángold karakteres földes íze és zsíros túró gazdag íze remekül harmonizálnak egymással és a finom édes paradicsomszósszal meg a krémes és ropogós sült sajttal. Érdemes kipróbálni.
Egy Bátai Fehér Kadarkát (Bősz Adrián) bontottam mellé – ez egy bor érdekesség mert nem vörös, mint a kadarkák általában, hanem egy száraz fehérbor - ami igazán remekül illet ehhez a fogáshoz.

Elkészítési idő: 90 perc
Költségek: -
Energiatartalom: 940 Kcal/adag


3 megjegyzés:

  1. PiperPerabo20:07

    Reggel óta nézegetem, megpedzi-e valaki a "mángoldal"-t?
    Hát nem.
    Most akkor egy galád nyelvtannáci vagyok-e?
    Amúgy a recept nem rossz, de hazudnék, ha ezt rendelném szombatra.

    VálaszTörlés
  2. jogos, javítottam!

    pedig nem bánnád meg ha ezt rendelnéd...:)

    VálaszTörlés
  3. Édi lehettél, ahogy teleszedted a pólódat. Mint maci a málnásban.)) Én is szedtem már a pillanat hevében teli pólót, csak birssel. Jó össze is szöszölt. Szerintem semmi gond a recepttel, szívesen megenném akár hétvégén, akár hétfőn. A garabonciást én is vettem, de most nem nagyon látom a polcokon.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!