Keresés a blogban

Chilis-babos omlett



Nemrég a fagyasztóban kotorásztam, és már harmadszor raktam ide-oda egy dobozt mert mindig útban volt. A végén fogtam és kitettem, hogy ne zavarjon. Így maradt kint az asztalon és engedett fel egy nagy adag chilis bab ami a nemrég készített burrito ragujának maradéka volt. Ha már így alakult, meg volt, hogy mi lesz aznap a vacsorám...
Ez a chilis omlett egy klasszikusnak is mondható tex-mex kaja, ami szinte az összes, az amerikai déli államokban található, út menti „dinnerekben” kapható, ahol óriási méretekben készítik hatalmas sütőlapokon.

Hozzávalók /fő:

. egy csészényi(cup=2,4dl.) chilis bab (másnéven chili, vagy chili con carne)
. 3 tojás
. 6-8 dkg cheddar vagy gruyére sajt
. 1 dl. tejföl vagy görög joghurt
. ½ ek. ghí vagy vaj
. 1 ek. liszt

Elkészítés:

1. Előveszem a legnagyobb, 32 centis öntvény palacsintasütőmet/serpenyőmet, - de lehet kerti boronatárcsán, vagy sütőlapon is készíteni - és felmelegítem.
2. Közben a tojásokat felverem, a lisztet, egy kanál tejfölt és egy csipet sót teszek hozzá és csomómentesre kikeverem.
3. A vajat felforrósítom a serpenyőben, ráöntöm a tojást, és elterítem a lehető legnagyobbra.
4. Mikor kezd a teteje megszilárdulni, a közepére halmozom egy sávban, nem egészen a széléig, a felmelegített chilis babot, megszórom a reszelt sajt háromnegyedével, rákanalazom a maradék tejfölt, majd a töltelék csík rövidebbik felénél behajtom/ráhajtom az omlettet, azután megismétlem a hosszabbik felénél is. Mintha burritot készítenénk (lásd a lenti képen!).
5. Előmelegített tányérra teszem, a tetejét megszórom a maradék sajttal és meglocsolom chiliszósszal. Kész!

Reggelire, vacsorára egyaránt ajánlom ezt az ételt.
Finom chilis ragú, tojás, sajt és csípős szósz. Mi kell még?
Egy pohár coronita sört borítsunk magunkba hozzá...

Elkészítési idő: 30 perc
Költségek: kb. 600 Ft./adag
Sör: 460 Ft. Metro

4 megjegyzés:

  1. Juj ez nagyon finom vacsora! Tényleg megy hozzá a sör! :)

    VálaszTörlés
  2. nanáhogy! kipróbált dolgok ezek, nem beszélek én a levegőbe...:))

    VálaszTörlés
  3. Olvasgatva blogod látom én azt! :)

    VálaszTörlés
  4. A hétszázát! Kezdő vagyok a konyhában, de ez elsőre nagyon finomra sikerült. Pont ilyet kerestem, mert bab és tojás maradt a hűtőben amit fel szerettem volna használni.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!