Keresés a blogban

Tonhalkrém – tonhalkrémes szendvics


Elég gyakran készítek ilyen szendvicskrémet/szendvicset. Egyrészt nagyon szeretem, másrészt meg, gyorsan és egyszerűen össze lehet dobni belőle egy laza kis vendégvárót, amit szégyenkezés nélkül tálalhatunk bármikor, bárkinek. Éppen ezért, mindig figyel pár doboz olcsó tonhalkonzerv a kamrapolcon.
Elképzelésem sincs egyébként, hogy mi a fenére lehet még „használni” -az alábbi recepten kívül-, a boltokban kapható olcsó (általában tajvani), aprított-tonhal konzervet.
Salátába, tésztaszószba, stb. például, nem nagyon tenném, arra ott van a sokkal jobb minőségű Calvo vagy Rio mare tonhal.
Mindegy, ehhez a szendvicskrémhez viszont pont erre van szükség.

Hozzávalók:

· 2 doboz tonhalkonzerv (aprított, olajban eltett)
· 8 dkg vaj
· 1 főtt tojás
· fél citrom leve
· 1 ek. kapribogyó
· 1 tk. dijoni mustár
· só, bors


Elkészítés:

A halat, amiről előbb lecsöpögtetem az olajat, egy aprító robotgépbe teszem. Hozzáteszem az összes többi hozzávalót, és sima krémmé dolgozom.
Ezután ízesítem sóval, borssal, és citromlével beállítom az össz(íz)hatást.
Minimum fél órára hűtőbe teszem, jól lefedve, hogy az ízek összeérjenek.
Egy bagettet vagy ciabattát, ferdén felszeletelek, megkenem őket a tonhalkrémmel, majd csemege uborkával, és egy kevés kaviárral díszítem/ízesítem. Kész az egyszerű és nagyszerű tonhalas szendvics!





















Tippek, tálalás:

A kész tonhalkrém, jól lefedve, három-négy napig eláll a hűtőben.
A krémmel elkészített szendvicseket, ízesíthetjük/díszíthetjük még, salátával, főtt tojás karikákkal, pácolt heringgel, olívabogyóval stb.
Egy pohár mőcsényi Zöldveltelini mellé kiváló borkorcsolya is lehet…

Elkészítési idő: 30 perc
Költségek: kb. 750 Ft. (+220 Ft/bagett)
Bor: 1100 Ft. (interspar)

1 megjegyzés:

  1. Névtelen19:40

    Megcsináltam! Nagyon jó, nagyon ötletes, kitűnő gyors hidegétel vacsorára teával! Viszont nem használtam kapribogyót, mert nem szeretjük az ízét.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!