Keresés a blogban

Csőben sült csirkehúsos tészta



Folytatva az előző poszt mondanivalóját, a „fülétől a farkáig” elvről és a maradékhasznosításról, most arról írnék, mit is kezdhetünk a sült csirke maradékával. A pompás kis tanyasi csirkém aprólékából már főztem egy pörköltet, majd a madár többi részéből egy „tökéletes sült csirkét” készítettem.
Nem tudom ki hogy van vele, de nekem mindig marad egy kevés a csirkesültből, mert az ember ugye igyekszik annyit csinálni az ételből, hogy biztos mindenki jóllakjon, így nem árt kissé túltervezni a mennyiséget.
A sült csirkén mindig maradnak húsdarabok, amit lehet, hogy sokan már kidobnának mondván, mit lehet vele kezdeni. Én viszont ilyenkor kézzel nekiesek a csontváznak, és minden apró húscafatot letépkedek a mellcsontól, a hátáról, – sokan nem is gondolják, mennyi hús van egy csirkefarháton – sőt én még a veséjét, és a tüdejét is kiszedegetem a sültből, és a ropogós csirkebőrdarabokat is hozzáteszem. Szinte mindig összejön egy jó csészényi sült hús darab amivel már érdemes kezdeni valamit. Én ezt kezdtem vele...

(tipp!) Azt még hozzáteszem, hogyha már minden húst leszedegettünk, a csontokat se dobjuk ki, egy kevés leveszöldséget hozzáadva, remek alaplevet főzhetünk belőle egy későbbi rizottóhoz, vagy krémleveshez. Félliteres adagokban fagyasszuk le, így hónapokig eláll.

Hozzávalók:

. egy csészényi apróra tépkedett sült csirkehús (maradék)
. 40 dkg makaróni tészta (barilla macaroni)
. 1 hagyma
. 1 gerezd fokhagyma
. 2 dl. tejszín
. egy-egy ág friss rozmaring és kakukkfű
. fél csokor petrezselyem
. 5 dkg. frissen reszelt parmezán
. 10-15 dkg. edami vagy gouda sajt (vagy bármi más kedvenc sajt)
. só, bors
. 1 dl. száraz fehérbor
. olívaolaj
. ½ liter besamelmártás

Előkészületek:

A makaroni tésztát megfőzöm al dentére, vagy egy leheletnyivel annál is keményebbre.
Elkészítem a besamelmártást fél liter tejből.

Elkészítés:

1. Egy nagy serpenyőben, olívaolajon üvegesre pirítom az apróra vágott hagymát, fokhagymát, kevés sóval borssal és a felaprított rozmaringgal.
2. Felöntöm a borral, majd addig forralom, míg el nem párolog a leve, majd hozzáadom a húst (és a sült fokhagymát, amiből szintén maradt egy kevés a csirkesütésből).
3. Hozzákeverem a tejszínt, sózom, borsozom, forralom pár pillanatig, ezután besűrítem a parmezán felével, majd az aprított friss petrezselymet és a kakukkfüvet is belekeverem. Lekapcsolom alatta tűzhelyet.
4. A tejszínes húshoz adom a főtt tésztát, elkeverem, és egy jénai tálba szedem az egészet, kicsit megütögetem, hogy jól összetömörüljön a tészta.
5. A még forró besamelmártáshoz keverem a megmaradt parmezánt és a másik sajt felét és ezzel a sűrű sajtos mártással terítem be a tészta tetejét. Meghintem a maradék sajttal, és a 180 fokra előmelegített sütőbe teszem 25-30 percre, míg a teteje szép aranybarnára nem pirul.
6. Tálalás előtt hagyom 10-15 percig pihenni/hűlni.



Tálaláskor szórhatunk a tetejére még petrezselymet vagy parmezánforgácsokat.
(tipp!) lefedve, egy napig eláll a hűtőben, másnap a sütőben újramelegíthető.
Ha esetleg kevés a maradék csirkehús, a szószt feljavíthatjuk/dúsíthatjuk például gombával vagy szalonnával.
Ez egy igazán remek tésztaétel. Pompás tejszínes, fűszeres csirkehús, remek ízletes sajtok és tészta. Mi kellhet még egy jó ebédhez?
Egy testes chardonnay-t érdemes bontani ehhez az ételhez...

Elkészítési idő: 55 perc
Költségek: kb. 370 Ft./adag

7 megjegyzés:

  1. Gratualálok! Nagyon szép és igényes blog. TETSZIK!

    VálaszTörlés
  2. köszönöm és örülök, hogy tetszik:)

    VálaszTörlés
  3. homár molla18:50

    helló Toma.
    tévedésből egy fél kiló zúzát vettem ki a fagyasztóból. van valami ötleted, mit kezdjek vele? pörköltön kívül. (az elmúlt 5 napban ettem borjúpaprikást, sertés- és csirkepörköltöt is, zúzából már mást csinálnék). kösz ha van tipped.

    VálaszTörlés
  4. Üdvözöllek Toma!
    Nagyon gusztusos étel biztos nagyon finom! Élvezet olvasni a blogodat gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. homár molla
    ha nem pörkölt, akkor konfitálnám (lásd a konfitált kacsazúza recept a blogon), és salátáhot, vagy rizottóba keverve. de ragút is készíthetsz belőle...

    maryenne
    köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  6. homár molla19:33

    köszönöm a tippet májsztró, már konfitálódik.

    VálaszTörlés
  7. majd számolj be a végeredményről!:)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!