Keresés a blogban

Amerikai káposztasaláta – Coleslaw



Bevallom egy gyengémet, nagy rajongója vagyok a KFC gyorséttermeknek. Egy frissen sült ropogós Hot Wings-szel vagy Kentucky Chicken-nel bármikor elcsábíthatnak egy „hagyományos” éttermi ebédtől. De amit soha nem hagyok ki egy KFC-ben az a coleslaw (ejtsd, kolszló), az amerikai káposztasaláta, bármit is eszem, ezt kérek hozzá „köretként”.
Természetesen, nekem ezt muszáj volt otthon is kipróbálnom, így sokat kutattam a neten a receptje után, és sok változatot kipróbáltam, melyik hasonlít leginkább az eredeti ízeire. Végül sikerült is összeállítani egy olyan receptet ami elnyerte a tetszésemet. És nem csak az enyémet, mert mióta a barátaimnak is csináltam egyszer, azóta a coleslaw mindig a kívánságlistán van, ha kerti grillezés, sütögetés kerül szóba.
Bár nem terveztem, de annyian kérdezték már a receptjét, hogy közkívánatra kiteszem a blogra.

Hozzávalók (4-6 adaghoz):

. 50 dkg káposzta (külső levelek és torzsa eltávolítva)
. 15 dkg sárgarépa
. 5 dkg vöröshagyma vagy sonkahagyma
Öntethez:
. 1,5 ek. mogyoró, repce vagy napraforgóolaj
. 1,5 ek. tárkonyecet
. 7-8 ek. majonéz (prémium minőségű)
. 3-4 ek. barnacukor (ízlés szerint)
. Só, bors, chili pehely (elhagyható)

Elkészítése:

1. Először az öntetet készítem el: a botmixer keverőpoharába teszem a hozzávalókat, egy-egy nagy csipet sóval, borssal és chili pehellyel (a chili elhagyható), majd a hagyma negyedét is belereszelem egy finom reszelőn, hogy pépes legyen, elkeveredjen az öntetben.
2. Botmixerrel alaposan összedolgozom, majd félreteszem negyed órára, hogy a cukor és só is feloldódjon benne.
3. Megkóstolom, és ha kell, igazítok az ízén egy kis cukor vagy ecet hozzáadásával.
4. A káposztát és a hagyma többi részét egy éles késsel vékony, rövid csíkokra vágom (le is reszelhetjük a reszelő legnagyobb lyukán) és keverőtálba teszem.
5. A sárgarépát lereszelem a reszelő nagy lyukán és hozzákeverem a káposztához.
6. Rálocsolom az öntetet és alaposan elkeverem, hogy az öntet mindenhol egyenletesen bevonja a zöldségeket, majd légmentesen lefedve a hűtőbe teszem minimum egy órára (egy éjszakát is pihenhet), hogy az ízek összeérjenek.

Tálaljuk a coleslaw-t kis edénykékben, vagy a tányéron megformázva kis halomban.
Tipp! Az öntetnél fontos a tárkonyecet, más fajta ecettel nem helyettesíthető, mert a tárkonyos aroma adja az öntet ízének sajátosságát.
Használjunk az öntetbe kicsit semlegesebb ízű jó minőségű majonézt, - ajánlom a Lidl vagy Aldi repceolajjal készült prémium majonézeit – vagy esetleg light majonézt.
A coleslow remekül illik a rántott, grillezett csirke és sertéshúsok, vagy barbecue mellé salátának vagy köretnek egyaránt. Édessége finoman harmonizál, kiegészíti a csípős ízeket is...

Elkészítési idő: 30 perc + 1 óra
Költségek: kb. 100 Ft./adag
Energiatartalom: 220 Kcal./adag


5 megjegyzés:

  1. Ezt kipróbáljuk, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Óóóó köszi, köszi! :) A párom imádja ezt - szintén KFC fan - és régóta tervezem hogy elkészítem, de nem volt receptem hozzá. (Mostmár csak az IKEA-s Svéd mandulatorta receptjét kell megszereznem valahonnan.) :D

    VálaszTörlés
  3. Szia !

    Ha elfogadsz egy jó tippet, és hidd el érdemes kipróbálni, az öntethez reszelj egy kis savanyú uborkát.

    (esetleg pici kapor még)

    Eszméletlenül feldobja, csak számold bele a savanyú íz miatt kevesebb ecet kell..

    VálaszTörlés
  4. Már többször elkészítettem. Nekem nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
  5. Ma csináltam meg, sajnos nem volt tárkonyecetem, de almaecettel meg egy kis tárkonnyal kiváltottam. Nagyon fasza lett, ahogy elkészült el is fogyott a harmada :)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!