Keresés a blogban

Befőzés – olaszos tésztaszósz sárga koktélparadicsomból


Nem volt szívem otthagyni és hagyni elrohadni, a hatalmas koktélparadicsom-bokron, a rengeteg sárga körteforma koktélparadicsomokat, pedig már kezdett tele lenni a bugyrom a sok befőzéssel. De ha már lendületben voltunk és leszedtünk minden paradicsomot a kertben nem hagyhattam ott ezt sem, és egy jó nagy vödörrel szedtünk belőle (így is csak harmadát szedtem le...).
Aztán csak tologattam egy napig ide-oda, hogy mi is legyen belőle. Végül úgy döntöttem, hogy tésztaszósz lesz a sorsa, hogy színesítse kissé a kamrapolcot a sok piros üveg mellett...

Hozzávalók:

. 2 kg. sárga „körte” koktélparadicsom
. 2 fej hagyma
. 1 fej fokhagyma
. 1-2 tk. chilipehely
. 2-3 tk. szárított oregano
. fűszercsokor: rozmaringágból, kakukkfűből, zellerszárból, petrezselyemből, chilipaprikából és babérlevélből . kötve
. só, bors
. fehér balzsamecet v. sherryecet
. olívaolaj

Elkészítés:

1. A válogatott, egészséges paradicsomokat megmosom, lecsöpögtetem és megszárítom.
A hagymát és fokhagymát megpucolom, nagyobb darabokra vágom, majd egy aprító gépben pépesre őrlöm.
2. Egy nagy wokban fél deci olívaolajat melegítek, belekanalazom a hagymapép felét, megszórom chilivel és oregánóval, üvegesre pirítom, majd ráborítom a paradicsom felét.
3. Kevergetve addig pirítom így, míg a paradicsomok el nem kezdenek puhulni, levet engedni, azután egy nagy lábosba átborítom.
4. A másik adag paradicsommal és hagymával megismétlem ezt, majd amikor a lábosba került minden paradicsom, rádobom a fűszercsokrot, sózom borsozom és közepesnél kisebb fokozaton (kerámialap#4/9), főzni kezdem, néha óvatosan megkevergetve.
5. Addig főzöm, míg a paradicsom át nem fől, de azért még nem fől szét teljesen, darabos marad. Ez kb. 35-45 perc.
A végén adok hozzá egy-két kanál fehér balzsamecetet (mert a koktélparadicsom túl édes volt és nekem hiányzott egy kis savasság) ízlés szerint.
6. Tiszta, kifőzött üvegekbe töltöm a forró szószt, a tetejére kevés olívaolajt öntök, majd lezárom és azonnal fejtetőre állítva, egy takaróba bugyolálva hagyom lassan kihűlni.


Olasz tésztákra borítva kész szószként vagy más -féle paradicsomos szószok alapjaként, lasagne-ba mártásalapnak stb. ajánlom.
Tipp! Lecsepegtetett tonhalkonzervet (pl. rio mare), kapribogyót és fekete olajbogyót hozzáadva, összeforralva, kifőtt pennetésztához adva remek ételt készíthetünk pár perc alatt belőle...

3 megjegyzés:

  1. Évi14:58

    De jóóóó..Az én motiváciom is ugyan ez volt mint a tiéd de a nagy kérdőjel a fejemben maradt....mi is készüljön belöle??Mondjuk én csak lének főztem be.Most már tudom és köszi!!Igaz majd akkor készitem ha nem lesznek olasz vendégeim.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszi, nagy ötlet ez a szósz, igaz nekem piros ici-pici koktélparadicsomom van, de rengeteg. Így már tudom mi lesz a sorsa a pirosaknak, a zöldeket lesavanyítom.

    VálaszTörlés
  3. Névtelen12:57

    Köszönöm ezt a remek receptet! Rengeteg sárga koktélparadicsomom van.Nemtudtam mit kezdjek vele.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!