Keresés a blogban

Blini, kaviárral és tejföllel


A blini, egy orosz, vastag palacsintaféleség. Sok más, északi népek konyhájában is megtalálható a blini, ennek megfelelően, rengeteg receptvariációja létezik. Azonban a puristák szerint, csak a tönkölylisztből, és élesztővel készült blinit tekinthetjük autentikusnak. Én a „Szakácsok könyvében” található receptet használtam, ami nem tudom autentikus-e, de mindenesetre nagyon finom.
A blinit, a kaviár kísérőjeként is szokták enni, amihez még sokminden mellet, legtöbbször tejfölt is mellékelnek. Én is maradtam ennél a vonalnál. A hűtőmben találtam is egy üveg pisztráng-kaviárt és egy doboz finom bio tejfölt…


Hozzávalók 2 személyre:

· 10 dkg. tönköly liszt (teljes kiőrlésű)
· 5 dkg héjába főtt burgonya
· 1 tojás
· 3 g. élesztő (vagy, ½ kk. szárított élesztő)
· 1 dl barnasör
· 1 dl víz
· 2 ek. vaj
· só
· 1 üveg (50g.) kaviár (pisztráng, nyúlhal, lazac stb.)
· 1 dl tejföl (bio)

Ebből a mennyiségből, kb. egy tucatnyi blini készülhet, mérettől függően.


Elkészítés:

1. A tönköly lisztet és egy púpos teáskanál sót, beleszitálom egy nagyobb keverőtálba.
2. A héjában főtt krumplit meghámozom, egy villával pépesre töröm, majd hozzáadom a sört, a vizet, belemorzsolom az élesztőt, és jól elkeverem.
3. Hozzáadom a liszthez, elkeverem, letakarom, és félreteszem pihenni, 2 órára.
4. A tojást szétválasztom, a sárgáját felverem, ráöntöm a felolvasztott vajat, és összekeverem. Ezután hozzákeverem a pihentetett tésztához.
5. a tojás fehérjét kemény habbá verem, és óvatosan beleforgatom a blini tésztájába, vigyázva, hogy a hab ne törjön össze.
Kisütöm a bliniket.
6. Egy vastag falú, tapadásmentes palacsintasütőt felforrósítok, és egy evőkanálnyi tésztát halmozok rá, amit nagyjából kör alakúra elsimítok, és mikor a szélei barnulni kezdenek, és buborékok jelennek meg a tészta tetején, megfordítom, és még egy percig sütöm.
Tálalásig, letakarva félreteszem.
















Tálalás, tippek:

A bliniket egy tányérra halmozom, egy kis kerámiatálban tejfölt és kaviárt (lazac, nyúlhal, és/vagy pisztráng) készítek mellé, és így tálalom.
Kínálhatunk még mellé apró kockákra vágott savanyú uborkát, és lilahagymát is, és a kaviár helyett/mellet, füstölt lazac szeleteket is adhatunk a blinihez.
A tejfölt, esetleg ízesíthetjük apróra vágott snidlinggel vagy kaporral.
Ez egy igazi vendégváró, parti-étel. Csak kitesszük a hozzávalókat az asztalra, és mindenki összeállítja magának a saját ízlése szerint.
Én most csak megkentem tejföllel, egy kanálnyi pisztráng ikrát halmoztam a blinik tetejére, és úgy ettem.
A finom puha „palacsinta”, tönkölytől karakteres íze, a hűvös, savanykás tejföllel a tetején, meg hozzá a zamatos, a szájban kis buborékként szétpukkanó kaviárgolyócskák intenzív hal-íze…
Stílszerűen, jégbehűtött vodkát igyunk hozzá.

Elkészítési idő: 30 perc + 2 óra kelesztés/pihentetés
Költségek: összesen kb. 750 Ft.

4 megjegyzés:

  1. Már aggódtam, hogy megfeledkezel a vodkácskáról...:))

    VálaszTörlés
  2. inkább "vizecske" ahogy az oroszok mondják:)))

    VálaszTörlés
  3. Vagy méginkább hajdinaliszttől lesz karakteres íze.

    http://rossamela.blogspot.com/2008/01/blini.html

    VálaszTörlés
  4. sajnos én nem szeretem a hajdina ízét...:))
    a linket köszi, betettem a posztba:)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!