Keresés a blogban

Csirkemell sörtésztában, krumplipürével

Ez egy faék egyszerűségű, nagyon ízletes, könnyen, és gyorsan elkészíthető étel. Akkor szoktam ilyesmit készíteni, mikor váratlanul bejelentkeznek hozzám rokonok, vagy barátok, és tudom, hogy vacsoráig nálam maradnak, így valamivel jól kell lakatnom őket. Krumpli mindig van otthon, csirkemell is (ha nincs, elugrok a legközelebbi boltba), tojás is, stb. Az egész étel elkészítése, nem tart tovább fél óránál, és mégis egy olyan ételt tálalhatok, ami mindenkinek ízlik.

Hozzávalók:

· 4 db. Nagyobb csirkemell
· 10 dkg liszt
· 1 tojás
· 1 üveg könnyű, nem túl keserű világos sör
· 80 dkg. Burgonya
· 5 dkg vaj
· 1-2 dl. Tej
· 1 gerezd fokhagyma
· só, bors, csirke-fűszerkeverék, szerecsendió
· száraz sherry
· olaj a sütéshez





















Előkészületek:

A csirkemell kisebbik felét levágom, a nagyobbik felét, srégen vágva, kettészelem, hogy nagyjából egyforma vastagságú szeletet kapjak. Megsózom, borsozom, hozzáadom a préselt fokhagymát, a fűszerkeveréket, meglocsolom egy kis száraz sherryvel, egy kevés olajat öntök rá, átforgatom az egészet, letakarom, és félreteszem pácolódni egy kis időre.
Elkészítem a sörtésztát. A lisztet elkeverem a tojás sárgájával, és annyi sörrel, hogy egy sűrű palacsintatészta-szerűséget kapjak. Óvatosan hozzákeverem a keményre felvert tojásfehérjét. Negyed órára félreteszem pihenni.
A krumplit megpucolom, és felteszem főni, bő sós vízben.

Elkészítés:

A puhára főtt burgonyát leszűröm, egy villával áttöröm, hozzáadom a vajat és egy kis tejet, sózom, borsozom, egy fél szerecsendiót reszelek rá, és simára keverem. Letakarva félreteszem.
Egy mély serpenyőt megtöltök étolajjal, úgy egy ujjnyira, és felhevítem, közepesnél erősebb lángon. A hús szeleteket megmerítem a sörtésztában, és a forró olajba teszem és többször megforgatva, aranybarnára sütöm.


Tálalás:

Már többször is ajánlottam a mőcsényi zöldveltelinit, ehhez is remek választás, bátran ajánlom.

2 megjegyzés:

  1. Névtelen10:28

    Nem is olyan rossz ötlet holnapra!

    Hiányolom a pácból a savanyú komponenst. Szerintem kevés lime vagy citrom kellene bele. A krumplipüréről pedig annnyit, hogy én csak 1o-15 percig főzőm a kockákat, utána pedig széttöröm, pürésítem. Sokkal jobb az íze, ha nincs teljesen megfőzve.

    VálaszTörlés
  2. a száraz sherryben szerintem van annyi savasság, ami meglazítja a hús rostjait, ha amiatt hiányolod. én legtöbbször fehérborral, vagy sherryvel pácolom, csak ritkán citrommal (kerti sütéskor).
    a krumlipüréhez álltalában héjában főzőm a kolompért, csak most ebben az esetben nem így tettem, mert már kicsit fonnyatka volt:)))

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!