Keresés a blogban

Sült rizsbombóc, maradék rizottóból

Régi problémám, hogy mihez is kezdjek a megmaradt rizottóval. Akárhányszor rizottót készítek, bár nagyon jól tudom, hogy fejenként egy marék rizs az adag, de valahogy sohasem tudom megállni, hogy ne dobjak rá még egy-két marékkal, a biztonság kedvéért, így persze hogy mindig marad egy kevés kész rizottó. Mivel melegítve nem jó, ki kellet találni valami hasznosítási módot, mert nem szívesen dobok ki ételt.
Pár éve, egy nyaraláskor, Módenától nem messze, letérve az autópályáról, egy faluban ebédeltünk egy pici vendéglőben, és ott adtak egy bő olajban sült rizsgombócot, ami szerintem maradék rizottóból készült, mert nem a hagyományos supplí (főtt rizsből készült gombóc, amit mozzarellával töltenek, és lisztbe, vagy zsemlemorzsába forgatva kisütik) volt. De nagyon finom volt. Ezt próbáltam most rekonstruálni, és elkészíteni a saját verziómat.

Hozzávalók:

· Egy adag maradék rizotto
· 1 tojás sárgája
· parmezán, vagy grana padano
· étolaj
· 10 dkg liszt



Elkészítés:


Az elkészítése igazán gyerekjáték. A maradék rizottóhoz, hozzáadok egy tojás sárgáját és összekeverem. Annyi frissen reszelt parmezánt adok hozzá, hogy egy formázható sűrűségű masszát kapjak. Ekkor kisebb golyókat formázok, vizes kézzel, és lisztbe forgatom őket. Forró, bő olajban, pár perc alatt megsütöm a rizsgombócokat.

Ha mindent jól csináltunk, egy kívül ropogós, belül finom puha krémes gombócokat kapunk, amit tálalhatunk köretként hús mellé, vagy önálló fogásként, egy kis salátával is fogyaszthatunk.
Jelen esetben, egy vargányás rizottóból készült rizsgombóchoz, rukkolából készítettem salátát, amit egy kis citromlével, és egy jó adag extra szűz olívaolajjal locsoltam meg, és egészet, egy pohár olaszrizlinggel öblítettem le.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! Most is csk ismételni tudom magam, zseniális ötlet az újrahasznosításra!
    Nem is láttam, hogy elindult az önálló blogod, jövök majd!

    VálaszTörlés
  2. már jó pár hónapja, hogy eindítottam a blogot. eleinte csak a kifőzdés gasztro-posztjaimat mentettem ide, hogy meglegyenek a receptek egy helyen, de önálló életet kezdett élni a blog. minden reklám nélkül elkezdett látogatott lenni, és már többezer látogatóm volt. ezért egy kicsit kipofoztam, és egy kicsit több időt szentelek neki:))
    ezt a gombócot még csiszolom egy kicsit. az íze rendben, szerintem, csak a méretét kell eltalálni, hogy a lehető legjobb legyen a ropogós külső és a krémes belső közötti arány.

    VálaszTörlés
  3. Ma ilyet ebédeltünk! Nagyon szerettük! Köszönöm az ötletet!
    bea

    VálaszTörlés
  4. Ma elfogom készíteni. A tegnap azt ebédeltünk és éppen azon gondolkodtam mit csináljak a maradék rizottóval. Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!