Keresés a blogban

Sertéskaraj zöldségekkel, borítékban sütve


Az ünnepek nagy zabálásai nálam sem múltak el nyomtalanul, sikerült újabb kilókat magamra szedni a már amúgy sem csekély túlsúlyom mellé. Sajnos ezek már az utolsó cseppeknek bizonyultak abban a bizonyos pohárban. Elérkeztem arra pontra, hogyha nem változtatok az életmódomon, az súlyosan fogja érinteni az egészségi állapotomat. Komoly életmódváltásra kényszerültem, ami részben a blogot is befolyásolja. Azért nem kell megijedni, nem lesz egy amolyan picsogós wellness-blog a Tomakonyhából, inkább csak olyan apróságokon lehet ezt majd tetten érni, hogy az ilyen mondatok „és akkor egy jó nagy adag vajat dobok rá...”, vagy hogy „indításként olvasztok a serpenyőben egy kis szalonnát...”, esetleg az „öntsük fel tejszínnel...”, kicsit ritkábban fognak előfordulni a receptekben, valamint, hogy a poszt végén ezentúl a főzési idő és a költségek mellett szerepelni fog az adott étel energiatartalma is...
Az első ilyen étel ami már ebben a szellemben, az új 2.0-ás Tomakonyhában készült, ez a sertéskaraj.
Kicsit tanácstalanul nézegettem a hűtőt, - fejben még nem igazán sikerült átállnom a lájtosabb konyhára – egy ebédet akartam összedobni magamnak ami gyors, egyszerű és persze nem egy kalóriabomba.




Hozzávalók/fő:

. 15 dkg sertéskaraj
. 1 közepes fej hagyma
. 1 gerezd fokhagyma
. 20 dkg. brokkoliszár (a fás vége levágva, csak a zsenge szár)
. 2 db. koktélparadicsom
. só, bors, édesköménymag, szegfűbors
. olívaolaj

A brokkoli szárról: Sokan egyszerűen kidobják a brokkoli vastag alsó szárát, miután a „rózsáit” leszedegették. Pedig ez az egyik legfinomabb zöldség, megvan benne a brokkoli íze, de mindez egy harsogóan ropogós üde, állagában a karalábéhoz hasonlítható zöldség formájában. Nyersen is finom, de párolva, rántva vagy akár tempurában vagy sörtésztában kisütve, remek köretet készíthetünk belőle. A szárnak az alsó 2-3 centinyi fás végét le kell vágni majd egy zöldséghámozóval a külső héját szedjük le. Azután lehet felkarikázni, vagy kisebb nagyobb hasábokra vágni...

Elkészítés:

1. Először is fogok egy ív sütőpapírt és egy kört vágok ki belőle, amit egy sütőlapra fektetek.
2. A mozsaramba szórok fél-fél teáskanálnyi színes egész borsot, édeskömény magot, durva szemű tengeri sót, és 4 szem szegfűborsot, majd durva porrá örlöm.
3. Az egyik felére ráhelyezek egymás mellé három szép vékony szelet (fél centis) sertéskarajt amit alaposan megszórok a mozsárban tört fűszerkeverékkel, majd meglocsolom egy kevés olívaolajjal.
4. A tetejére teszem a vékonyra szeletelt fokhagymákat, és rápakolom a felcsíkozott grillezett paprikát is.
5. A meghámozott brokkoliszárat és a hagymát vékonyan felkarikázom, ráhalmozom a húsokra, majd a felszeletelt koktélparadicsomokat ráteszem.
6. Megszórom a fűszerrel a tetejét is, meglocsolom még egy kis olívaolajjal, ezután ráhajtom a sütőapapír másik felét és a széleit szorosan, többször is felhajtogatom (ha szükséges egy tűzőgéppel összekapcsolom), hogy ne tudjon szétjönni.
7. A sütőt 200 fokra (hőlégkeverés) előmelegítem és betolom a sütőlapot a középső polcra, és 25 percig sütöm.


Tálalás előtt egy deszkára átcsúsztatom a borítékot, a tetejét szétvágom és egy lapáttal alányúlva egyben áthelyezem egy tányérra az egész fogást, majd a tasakban maradt ízletes lével/szafttal meglocsolom a tetejét és így tálalom.
Remek, finom párolt/sült hús és zöldségek, pompás fűszeres ízek, mindez egy fogásban, fél óra alatt.
Friss üde, száraz Souvignan blancot bontanék mellé.

Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: kb. 430 Ft./adag
Energiatartalom: 650 Kcal./adag

7 megjegyzés:

  1. Névtelen14:17

    Jó a recipe megpróbálom pulykamellel. Klassz a boríték, nekem új volt, csak az alufóliát ismertem, nomeg a sütőzacskót, de az olyan úri huncutság:)
    Üdv : medvedr

    VálaszTörlés
  2. Külön köszönöm,hogy feltüntetted az energiatartalmat.Most fogyókúrázom és olyan 500 kalóriás ebédeket ehetek.Nagyon kevés helyen tüntetik fel a receptek energiatartalmát pedig nagyon jól jönne, nemcsak nekem hanem a velem egy cipőben járóknak is.

    VálaszTörlés
  3. medvedoki
    ja pulykamellel vagy csirkemellel még lájtosabb :) azért jó a sütőpapír, mert abban egyszerre párolódik és pirul...

    karola
    egy szelet hússal kevesebb, és máris belefér az 500 Kcal-ba:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Toma,

    szerintem sok ember küzd így az ünnepek után pár (esetemben jó pár) kilófelesleggel. Mindig nagyon szívesen nézegettem a receptjeidet és a fotóidat az ételekről, és kivétel nélkül mindig nagyon ízletesnek találtam őket, és hát, sajnos energiabombának is, ezért eddig váratott magára a megvalósítás is. EDDIG, ahogy írtam, mert ezt a mostani receptedet nagyon megkedveltem. A hozzávalókat már felírtam a bevásárlólistámra, mert nincs itthon se édesköménymag, se szegfűbors (mozsár van hozzá, bár még soha nem használtam, de épp itt az ideje). Én is csirkemellel fogom elkészíteni és ha nem bánod, be fogok számolni a sikeréről. :)

    Várom a további lájtos kajákat! :)

    Szeretettel és üdvözlettel:
    Vivien

    ui.: Nagyon boldog, egészségben gazdag újévet kívánok! :)

    VálaszTörlés
  5. köszönöm, és várom a beszámolót!:)

    VálaszTörlés
  6. Sok sikert és kitartást kívánok az elhatározáshoz, örömmel várom a remek fogyókúrás Toma-recepteket. :)

    VálaszTörlés
  7. Mivel januártól én is diétázni kezdtem (hasonló okokból ;-) ), ezért ennél jobb hír nem is fogadhatott volna az oldaladon, úgyhogy mostantól az új receptjeid közül fogok rendszeresen válogatni. ;-)
    És Vivienhez hasonlóan én is szívesen írok továbbra is visszajelzéseket, ha érdekel téged.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!