Keresés a blogban

Vasárnapi menü – brokkolikrémleves és tarhonyás hús


Mint a címe is mutatja, ez volt nálunk a vasárnapi menü. Az őszi szezon és a hideg idő előrehaladtával előkerülnek a repertoárból a krémlevesek és az egytálételek.
Anyám: - Megvan még az a szép darab lapocka amit múltkor áthoztam? Csinálhatnál brassóit.
Én: - Ahaa, hol van az már...
Anyám: - Miért, nem fagyasztottad le?
Én: - De. A felét. A többit már elhasználtam erre-arra.
Anyám: - Akkor most mi lesz, én nem vettem a hétvégére húst, arról volt szó, hogy nálad ebédelünk vasárnap, ennyi meg nem lesz elég.
Én: - Megoldjuk, majd megszaporítjuk valamivel.
Így lett a menü része a tarhonyás hús.


Hozzávalók:

. 40 dkg. sertéshús (lapocka v. nyaka)
. 20 dkg. hagyma
. 15 dkg füstölt mangalica szalonna
. 2 gerezd fokhagyma
. 1 ek. sűrített paradicsom
. 1 ek. csípős chili- vagy paprikakrém
. 2 csésze tarhonya (csésze=cup=2,4 dl.)
. só, bors, fűszerpaprika
a leveshez:
. egy közepes fej brokkoli
. 3-4 szál újhagyma
. 2 gerezd fokhagyma
. 1,5 dl. tejszín
. ghí vagy vaj
. étkezési keményítő
. zsemle a croutonnak

Elkészítés:

1. Egy nagyobb vas serpenyőben, vagy paellában kiolvasztom a kockákra vágott szalonnát.
2. A szalonnazsírom üvegesre pirítom az apróra vágott hagymát, majd a kockákra vágott húst kifehéredésig pirítom benne.
3. Megszórom a tetejét két púpos kanálnyi fűszerpaprikával, várok egy kicsit, hogy a paprikából kioldódjanak az íz- és illatanyagok, majd elkeverem és így is átpirítom.
4. Az apróra vágott grillezett paprikát és a csilikrémet is hozzáadom, majd a sűrített paradicsomot is belekeverem.
5. Sózom, borsozom, ráreszelek két gerezd fokhagymát, azután felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje a húst.
6. Közepes fokozaton (kerámialap#5/9) főzöm 45-50 percig, míg a hús majdnem készre megpuhul.
7. Eközben egy lábosban ghít vagy vajat forrósítok és üvegesre párolom benne az újhagymát és a két gerezd fokhagymát, erre teszem a rózsáira szedett brokkolit, amit átforgatok a vajon és pár percig pirítok/párolok.
8. Felöntöm annyi alaplével, hogy ujjnyira ellepje és közepes hőfokon addig főzöm míg a brokkoli teljesen megpuhul.
9. Egy botmixerrel simára pürésítem, sózom borsozom, majd hozzáadom a tejszínt és forráspontig melegítem.
10. Ha nem elég sűrű a krémleves, egy kanál keményítőt keverek el egy deci vízben, és ezt csurgatva bele, besűrítem a kellő mértékre, majd egyet forralok rajta. Melegen tartva tálalásig félreteszem.
11. A pörköltön pótolom az elfőtt alaplét, annyit öntök rá, hogy bőven ellepje a húst, azután egyenletesen rászórom a tarhonyát (nem keverek rajta) a hús tetejére, lefedem, és 15-20 percig párolom.
12. Leveszem a fedőt, csak most keverek egyet-kettőt rajta, megkóstolom, ha kell még sózom, és ha kell (függően a tarhonya fajtájától, méretétől), még főzök rajta 5-10 percet míg a tarhonya teljesen meg nem puhul és be nem szívja a lé nagy részét, de azért még szaftos marad.
13. A brokkolikrémleveshez elkészítem a croutont, egy zsemlét centi vastag szeltekre vágok, meglocsolom olívaolajjal, egy mozzarella szeletet teszek a tetejére és a sütőben, grillfokozaton 7-8 percig pirítom.

Tálaláskor a krémlevesbe helyezem a sajtos pirítóst. A tarhonyás húst csemege uborkával és friss kenyérrel tálalom.
Tipp! Bolti, gyári tarhonya helyett készíthetünk házilag is.
A maradék tarhonyás hús és a krémleves is eltartható egy-két napig a hűtőben jól lefedve. A tarhonyás húst újramelegítéskor a serpenyőben öntsük fel kis alaplével.
A tarhonyás hús remek fogás. Laktató és finom. Puha szaftos és ízletes fűszeres hús és szaftos puha tarhonya, ami magába szívta a hús minden ízét. A krémlevessel együtt pompás vasárnapi menü kerekedett belőle.
A krémleveshez inkább egy chardonnay-t vagy souvignon blanc-t ajánlanék, a tarhonyás húshoz egy palack szekszárdi kadarkát bontottam.

Elkészítési idő: 80 perc
Költségek: kb. 460 Ft./fő/menü
Bor: 1590 Ft. - vinotéka

2 megjegyzés:

  1. PiperPerabo7:32

    Tetszik, bár ebben most nem látok semmi extrát. Ami -szvsz- egyáltalán nem hátrány.
    Talán a tarhonya pirítása még beleférne.

    VálaszTörlés
  2. valóban semmi extra, csak annyi, hogy baromi finom volt:)) néha az ilyen egyszerű ételek is kellenek.
    lehet pirítani is a tarhonyát, én nem szoktam.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!