Keresés a blogban

Szalonnába göngyölt grillezett spárga, sajtszósszal


Itt a spárgaszezon! Már két hete nyomatom, de csak most került sor arra, hogy meg is írjam őket.
A kétféle spárgából én a zöldet részesítem előnyben, az számomra sokoldalúbban felhasználható. A fehér spárgából többnyire krémlevest szoktam csinálni, vagy megpárolva hollandi mártással eszem. A zöld spárga akár nyersen is finom, salátákba is érdemes belekeverni párat, friss üde íze nagyon fel tudja dobni...
Az első, amit spárgából készítettem idén, egy egyszerű és gyors étel, némileg megbolondítva. Mivel aznap mikor a spárgát vettem, kedvenc holland sajtosomnál kaptam finom lágy olasz Stilfer sajtot így az sem maradhatott ki a dologból és egy remek sajtmártást rittyentettem belőle a spárga mellé.

Hozzávalók /fő:

. 10-12 szál ceruza vastagságú friss zöld spárga
. 4 vékony szelet angol szalonna
. 2 szál újhagyma
. 5 dkg Stilfer sajt (vagy svájci Gruyére)
. 1 dl Cider (almabor)
. vaj

1. A spárgákat megmosom, a az egyik kezemmel megfogom középen a másikban a vastagabbik végén és meghajlítom a spárgát, míg el nem törik. Ez a legbiztosabb módja, hogy megszabaduljunk a fás részétől, mert pont a megfelelő helyen törik.
2. A spárgákat két kötegben összefogom, csomónként kész szelet angolszalonnával körbetekerem és egy sütőlapra teszem.
3. Egy forraló edénybe vajat forrósítok, az újhagyma zöld részét levágom és apróra vágom (a fehér részét se dobjuk ki, meggrillezhetjük a spárga mellet), majd beleszórom a forró vajba.
4. Pár pillanatig pirítom, ezután felöntöm az almaborral és forralom, míg az alkohol el nem párolog a Ciderből.
5. Lejjebb kapcsolom a tűzhelyet közepesre, beledobálom a felkockázott sajtot, és melegítem míg az el nem olvad.
6. Lehúzom a tűzhelyről, beledobok pár kis kocka hideg vajat és az edényt mozgatva megvárom, míg beleolvad a sajtba. Melegen tartva félreteszem.
7. A spárgákat kicsit meghintem olívaolajjal és a sütőbe tolom a felső polcra. A sütőt grillfokozatra kapcsolom, teljes hőfokon és 8-9 percig grillezem.


A tányérba öntök a sajtszószból, hogy befedje az alját és erre helyezem a két szalonnába csomagolt spárga csokrot. Magában így, vagy vajban sült croutonnal is tálalhatjuk.
Tipp! Sajtszósz helyett készíthetünk hozzá buggyantott tojást, vagy sima olvasztott vajjal is meglocsolhatjuk.
Előételként, vagy vacsoraként is kínálhatjuk.
A sült szalonna zamata és a spárga üde íze remekül passzol egymáshoz és ezt remekül kiegészíti a sajtmártás.
Friss üde, száraz souvignon blanc-t igyunk mellé.

Elkészítési idő: 30 perc
Költségek: kb. 700 Ft./adag
Bor: 1200-3000 Ft.

2 megjegyzés:

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!