Keresés a blogban

Bolognai szósszal töltött lumaconi

Nemrég, a hűtős poszt írásakor, mikor a hűtőszekrény tartalmát írtam össze, találkoztam egy tavaly elkészített bolognai szósz, szép nagy adag, lefagyasztott maradékával. Ha már a kezembe akadt, mindjárt a hasznosításán kezdtem el gondolkodni, mielőtt végleg eltűnne a fagyasztó Bermuda-háromszögében.
A kamrában találtam egy zacskó lumaconi tésztát, amit remekül meg lehet tölteni bármivel, így már nem is kellet tovább gondolkodnom.
Már csak pár barátot kellet összetelefonálni, mert ha már ki kellet olvasztanom a szószt, akkor el is kellett pusztítani az egészet.

Hozzávalók (4 személyre):

· Bolognai szósz, az itt leírtak alapján elkészítve (fele adag)
· 500g lumaconi tészta (voiello)
· 10 dkg. Scamorza sajt
· 10 dkg Parmezán vagy Grana padano
· 1 doboz darabolt paradicsom konzerv (mutti polpa)
· 6-7 dl besamell mártás, az itt leítrak alapján elkészítve
· maréknyi bazsalikomlevél
· só, bors


Előkészületek:

Ha nincs készen, akkor elkészítem a bolognai mártást. Elkészítem a besamell mártást, és a reszelt parmezán felét belekeverem.
A tésztát, öt percig főzöm forró vízben, majd leszűröm, és lehűtöm. Egy kis olívaolajat öntök rá, hogy ne ragadjon össze. Nem szabad teljesen megfőzni, mert akkor nem lesz tartása. Csak annyira főzzük, hogy egy kicsit megpuhuljon.
















Elkészítés:

Egy nagyobb tűzálló tálba, vagy tepsibe, beleöntöm a paradicsomot, és elterítem. A bazsalikomleveleket beletépkedem, durva tengeri sót, és durvára tört borsot szórok rá.
Fogom a félig megfőtt tésztákat, és kiskanál segítségével, megtöltöm a bolognai mártással, és a tálba, a paradicsomba helyezem. Szorosan egymás mellé teszem a töltött tészta kosárkákat, míg meg nem telik a tál. A tetejét meghintem a reszelt parmezán másik felével, majd egyenletesen elosztom a tetején a besamell mártást. Végül, a tetejét megszórom reszelt scamorsa sajttal, és a 200 fokra előmelegített sütőbe teszem húsz-huszonöt percre. (Figyeljünk, nehogy megégjen a sajt a tetején)
A sütőből kivéve, hagyom pihenni tíz-tizenöt percet, ezután szolgálom fel.

Tippek, tálalás:

Ezt a fajta tésztát, sok minden mással is meg lehet tölteni. Spenótal, rikotta krémmel, darált hússal, zöldségraguval stb. besamellt sem muszáj rátenni, reszelhetünk rá simán csak sajtot, vagy egy tojás sárgájával elkevert tejföllel is leönthetjük, vagy tehetünk a tetejére is paradicsom szószt. Fantázia kérdése csak az egész…
Én most egy kiadós ételt akartam készíteni, ezért használtam besamellt.
A borválasztás nem könnyű, mert, bár a marhahús, és a paradicsom inkább a vörösbort kívánná, a besamell és a sajtok selymes krémessége, elbizonytalanított. Végül kompromisszumos megoldásként, no meg mert nagyon meleg volt, egy jól behűtött félszáraz, üde, taljánföldi rozébort (chiaretto) ittunk hozzá, és nem volt rossz választás.

4 megjegyzés:

  1. Névtelen8:52

    Isteni lehetett! Én is nagyon szeretem a lumaconit tölteni. A fejléc pedig nem is árulkodó...:-))

    VálaszTörlés
  2. én is szertem ezt a tésztát. mindig pótlom, ha elhasználom. most is vettem már egy új zacskót:)
    a fejlécet nemrég cseréltem le. legyen már egyértelmű, honnan is írok...:)) de még nem biztos hogy végleges.

    VálaszTörlés
  3. Névtelen8:17

    "Egy kis olívaolajat öntök rá, hogy ne ragadjon össze. " - a napokban olvastam, hogy tévhit az olaj hozzáadásából származó antiragacs effektus. Kipróbálták, és nem volt észrevehető hatása... hacsak nem egy dézsányit öntöttek bele :-)

    VálaszTörlés
  4. nem a főzővízbe kell az olaj, hanem a félig kifőtt tásztára, miután leszűrted. egy kicsit átforgatod az olajban, különben összeragad.
    a főzővizbe öntött olaj, gasztobűn:)))

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!