Keresés a blogban

Zuppa alla pavese

A napokban nagyon rákattantam a levesekre, pedig alapból nem vagyok valami nagy „leveses”.
Előszedegettem a receptjeimet, meg a kis cetliket amikre a jegyzetelni szoktam, ha látok valami jó kaját egy főzőműsorban, vagy ha egy étteremben eszek valahol, valami finomat…
Először az olasz szakácskönyvemből kihulló kismilliónyi papírt böngésztem át, így akadtam rá erre a receptre „húsleves kenyérrel”. Ilyet, egy itáliai utazás alkalmából ettem először, ha jól emlékszem Milánó környékén valahol.
Alaplé szinte mindig van a fagyasztómban (könyörgöm!! nehogy valaki leveskockából készítse…), és a többi hozzávaló is adott volt, így hát elkészítettem.




Hozzávalók:


· 1 fej vöröshagyma
· 1-2 gerezd fokhagyma
· 2 sárgarépa
· 1 nagyobb zellerszár
· 2-3 db napon szárított paradicsom
· fél csokor petrezselyem
· 2-3 zsályalevél
· egy kis ág rozmaring
· négy-öt szál kakukkfű
· két babérlevél
· 1 liter hús alaplé
· 4 szelet kenyér
· 4 tojás
· 5 dkg parmezán vagy grana padano
· só, egész bors,
· olívaolaj
























Elkészítése:

1. A répákat, zellerszárat, hagymát, feldarabolom, és egy lábasba teszem, majd hozzáadom a megroppantott fokhagymagerezdeket, öt-hat szem borsot, és az aszalt paradicsomokat.
2. A petrezselyemből, rozmaringból, zsályából, babérból, kakukkfűből, kötök egy fűszercsokrot (bouquet garni), de egyszerűen bele is lehet dobálni a fűszereket az edénybe.
3. Ráöntöm a hús alaplevet, megsózom, közepes fokozaton felforralom, majd kis lángon, gyöngyözve-forrva, 30 percig főzöm. Mikor kész, átszűröm egy gézzel vagy muszlinnal bélelt szűrővel egy másik edénybe a levest, és újra felforrósítom.
4. Közben a kenyérszeleteknek levágom a héját, és háromszög alakúra vágom. Egy serpenyőben, vajon megpirítom mindkét oldalát.
5. Tálaláskor, a tányérokat előmelegítem (sütőben 60fokon két-három perc), beleteszem a pirított kenyérszeleteket, ráütök egy tojást, és rámerem a tűzforró levest. Megszórom a tetejét frissen reszelt parmezánnal, és egy kis kakukkfűvel díszítem/ízesítem (jelen esetben éppen virágzott a kakukkfűm, így azzal szórtam meg). A végén még egy kis olívaolajjal is meglocsolhatjuk de, csak ha nagyon jó minőségű olajunk van.

Tippek, tálalás:


Ehhez a leveshez, többnyire marha- vagy borjúhús alaplét szoktak használni, de bármilyen jól elkészített alaplé megfelel. Én most egy sertés karajcsontokból, és marha fartőből, lábszárból főzött alaplét használtam. Ha nem fagyasztott alaplét használtunk, akkor a kész levest adagonként lefagyaszathatjuk későbbi használatra.
Ha nem vagyunk biztosak a tojás frissességében, akkor inkább először süssük meg tükörtojásnak, mielőtt a leveshez felhasználjuk.
Ha nyers tojást használunk, vegyük ki időben a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen, mikor beleütjük a tányérba. Fontos, hogy a tányér elő legyen melegítve, és a pirítós is forró legyen, a levesről már nem is szólva!
Ez egy rendkívül finom, a zöldfűszerektől intenzív ízű leves, amihez még hozzátesz a parmezán zamata, a friss krémes tojássárgája, ami szétfolyik a levesünkben, és a vajban pirult kenyérszelet, amit átáztatott a finom leves.
Most nem ittam hozzá bort, de ha választanom kellene, akkor talán egy jóféle csopaki vagy somlói olaszrizlinget kortyolnék mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!