Keresés a blogban

Villámgyors egytálétel...






















Ezt a receptet, Rick Steintől lestem el, akit talán a legnagyobb tekintélynek tartanak a tengeri ételek terén, de nagy ismerője (és rajongója) a francia konyhának is. Nemrég egy babos ételt láttam tőle, ami nagyon megtetszett és gyorsan le is jegyeztem a receptjét.
Ez egy nagyon egyszerű és nagyon gyorsan, fél óra alatt elkészíthető egytálétel, ami egy francia paraszti étel egy változata. Finom és laktató.

Előre bocsátom, ez nem egy gyenge kaja. Ezt bizony, inkább egy vagon kirakodáshoz, vagy kapáláshoz ajánlanám, mint egy laza kis tavaszi vacsoraként.



Hozzávalók (2 személyre):

· 1 doboz (400g) fehérbab-konzerv
· 1 szál (kb. 20dkg) füstölt kolbász (pl. csabai )
· 2 fej hagyma
· 2 gerezd fokhagyma
· 5-6 ek. hámozott darabolt konzervparadicsom (mutti polpa)
· 1 pohár vörösbor
· 2-3 ág kakukkfű, egy kis ág rozmaring, babérlevél
· olívaolaj
· só, bors,

Előkészületek:

A konzervbabot lecsöpögtetem, a hagymákat megpucolom, és vékonyan félfőre szeletelem. A fokhagymákat hajszálvékonyra szeletelem. A kakukkfüvet, a rozmaringot, és a babérlevelet egy kis csokorba kötöm (bouquet garni). A kolbászt vastagabb
karikákra vágom.

Elkészítés:
















Egy nyeles lábasban, vagy serpenyőben, olívaolajban megpirítom a kolbászt. Rádobom a hagymát, a fokhagymát, a fűszercsokrot, sózom, borsozom, és egy darabig pirítom.
Felöntöm egy pohár borral, és addig forralom, míg az alkohol elpárolog belőle, ekkor hozzáadom a paradicsomot, és addig főzöm, míg a felére nem fő a leve.
Beleteszem a babot, lefedem, és lassú tűzön tizenöt percig főzöm/párolom. Kész.

Tippek, tálalás:

Természetesen nem csak konzervbabbal lehet elkészíteni, hanem előzőleg beáztatott szárazbabbal is csinálhatjuk (akkor tovább kell főzni), de minek vesződni vele, én sokkal jobban szeretek konzervet használni. Nagyon jó minőségű olasz konzervbabokat lehet manapság kapni, amik semmi adalékanyagot, tartósitószert nem tartalmaz, csak a babot és sós vizet. Ráadásul nincsen puhára szétfőzve, hanem egy kicsit „al dente” (pl. LeBaron fehér óriásbab-konzerv)
Kolbász helyett vagy mellet, készíthetjük füstölt liba/kacsa hússal, vagy oldalassal is. Nem fog rontani rajta. Mennél több féle füstölthús van benne, annál finomabb.
Ha csípősen szeretnénk elkészíteni, használjunk csípős kolbászt, vagy morzsoljunk egy chilit a hagymára, még az elkészítés elején.
Egy vastag szelet friss-ropogós fehérkenyérrel, és egy pohár vörösborral, például szekszárdi kékfrankossal (bár én most André Jalbert Bordeaux-i cabernet-merlot borral főztem, és azt is ittam hozzá) fogyasztva, ajánlom mindenkinek. Rendkívül finom!

4 megjegyzés:

  1. Névtelen13:58

    A fehérkenyér nagyon OK, de a bor _nekem_ valahogy nem passzol az erős ízű, füstölthússal gazdagított leveshez. Az is igaz, hogy leveshez valahogy nem kívánom a bort. Főzelékhez már igen.

    VálaszTörlés
  2. HSZ
    ez nem egy leves. nem olvastad el rendesen:))) ez egy egytálétel. kb. átmenet a ragu, és a főzelék között.
    a borral igazad lehet, talán egy testesebb vöröset is elbírna, mint a kékfrankos. (én is bordeaux-it ittam hozzá)

    VálaszTörlés
  3. Névtelen9:06

    A jobb als� sarokban lev� k�pet n�zegetve jutottam arra a k�vetkeztet�sre, hogy ez ink�bb tartalmas leves, mint h�g f�zel�k :-))

    VálaszTörlés
  4. HSZ
    az csak a finom paradicsomos-vörösboros szaftja némi kisült kolbászzsírral:))

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!