Keresés a blogban

Csak úgy...

Tegnap este, a tv távkapcsolóját nyomogatva, megakadtam a tv paprikán, mert éppen az egyik kedvenc tévés-szakácsom, Rick Stein műsora ment. Az, amelyikben egy bárkán, szépen lassan csordogálnak le a csatornákon, egészen a földközi tengerig.
Rick stein, és a bárka szakácsa, egy bisztróban üldögélve, halászlét ettek, és közben beszélgettek. Stein, a következő kérdést tette fel a hajó séfjének:
- „Miért lettél szakács? Miért szeretsz főzni?”
A fickó, egy pillanatig elgondolkodott, és azt felelte:
- „mert állandóan éhes vagyok.”
Steinnek, egy pillanatra megállt a kanál a kezében, elmosolyodott, majd azt mondta:
- „ez egy jó érv.”


Mindezt csak azért írtam le, mert már nekem is többször feltették azt a kérdést, hogy miért szeretek főzni, hogyan jött nálam ez a „főzőmánia”, és magam is gondolkodtam rajta párszor, mi is terelt engem a gasztronómia felé. Sokszor, sokféle választ adtam már erre, de ez, a lényegre tapintó és frappáns válasz, soha nem jutott még az eszembe. Pedig mennyire igaz ez rám! Engem is mindig az éhség vezérelt, legyen az pusztán fizikai éhség, vagy akár az alkotás, kreativitás éhsége. Így könnyen magamévá tettem a bárka szakácsának "ars poetikáját", és ezentúl már könnyen jön a válasz. Azért szeretek főzni, mert állandóan éhes vagyok!

6 megjegyzés:

  1. Névtelen12:25

    Ez nagyon tetszett! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Névtelen13:52

    Van benne valami... :-)

    Jó gondolat, mások is elmondhatnák azt, hogy milyen kényszer vezette őket a konyhába.

    VálaszTörlés
  3. Szuper!
    És tényleg ez milyen fontos dolog, hogy az embert mi vezérli.
    A jó pap is holtig tanul, de egy séf is lehet éhes:-)

    VálaszTörlés
  4. Névtelen21:24

    én sosem vagyok éhes, azért főzők, hogy mások arcán lássam a megelégedettséget
    én erre vagyok kihegyezve

    VálaszTörlés
  5. Névtelen17:45

    Én is láttam már ezt a részt párszor, és mindig el is mosolyodtam rajta, hogy igen-igen, pontosan így vagyok ezzel én is :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik, szellemes és "logikus" magyarázat :)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!