Keresés a blogban

Best buy - A Lidlben lőttem, két pálcán volt!

Bevallom, kezdem megkedvelni a Lidlt. Mindig találok valami „kincset”. Mostanság, szinte minden héten benézek oda hazafelé menet, és átfésülöm a kínálatot.
A kezdeti idegenkedésem a Lidltől, szinte teljesen megszünt, mert annyi jó cuccot sikerült beszereznem már ott. Persze az ott vásárolható áruk egy részének minősége, hagy némi kívánnivalót maga után, de még azok sem rosszabbak, mint más „multi” kínálata. Ezeken kívül pedig, mint már mondtam, „kincseket” is lehet találni, és mindezt, sokszor nevetséges áron, igazi „best buy”. Meglepően sok például, az Olaszországból származó élelmiszer is, amiknek a minősége többnyire kiváló, de legalábbis jó.
Persze azért nem csalom meg kedvenc piacomat, kisboltomat és hentesüzletemet, de miután ez előbbieket végigjártam, és megvettem a szükséges dolgokat, szívesen térek be a Lidlibe egy kis vadászatra…

A mostani zsákmányaim:
Az örök kedvenc desszert, a tiramisu alapanyagai, a mascarpone, és a babapiskóta. Mindkettő kipróbált darab, nem először veszem őket.
Eredeti, Olaszországban gyártott mascarpone (Milbona 250g.) 299 forintos áron. A minősége jó, semmi tartósítószert, adalékanyagot nem tartalmaz, sűrű, krémes, messze jobb állaga van, mint a majd’ kétszer annyiba kerülő szarvasinak.
A babapiskóta is olasz (savoiardi, 400g. -399Ft.), kifejezetten tiramisuba való. Szintén tartósítószer-mentes. Az íze finom, és könnyen szívja magába a folyadékot, ajánlom mindenkinek.

Luccese, extra szűz olívaolaj. Szintén kipróbált darab, már két üveggel elhasználtam. A minőségét, közepesnél jobbnak mondanám. Nem túl karakteres, sima, nem karcos, enyhén gyümölcsös ízű, kissé kesernyés utóélettel, sütés-főzéshez, öntetekbe, pestohoz kiválóan megfelel. Az ára 999 forint, ami a 750ml. űrtartalmat figyelembe véve, jónak mondható ár/érték arány.
Limoncino di sorrento 750ml. Az 1699 forintos ára, bevallom, nem tudom mennyire kedvező, de az édes-kesernyés, brutálcitrusos íze nekem nagyon bejön. A címke szerint, eredeti, sorrentoi „ovali” (akármit is jelentsen ez) citrom héjából készült, valamint alkoholt és forrásvizet tartalmaz még, színezék és aroma nulla.
A narancs ízű balzsamecet-krém, az utolsó tétel. Na, ezt fogalmam sincs még, hogy mire fogom használni (várom az ötleteket!), csak úgy megtetszett és levettem a polcról.
Egy sűrű, édes-savanyú balzsamecet-krémről van szó, ami narancsos ízű. Megkóstoltam mikor hazaértem vele, és finom. Szerintem gyümölcssalátákhoz, és sült húsokhoz kiválóan be fog válni öntetként, vagy díszítésként. Ára, 899 Ft

10 megjegyzés:

  1. Üdv a klubban! Én is nagy Lidl fan vagyok. Egy csomó igen is jó minőségű dolog van meglehetősen olcsón. És olyasmi is, ami máshol nem kapható.

    VálaszTörlés
  2. na akkor megnyugodtam. félve tettem be ezt a posztot, mert azt gondoltam, hogy szurokba/tollba forgatnak a gasztrobloggerek, mert a lidlt ajánlom:)))

    VálaszTörlés
  3. Hmm... Ezért már érdemes lesz oda benézni! Majd én is igényesen válogatok :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem az a titka, hogy ami ott "drága" az nagyon jó minőségű. Általában egy féle élemiszerből van több fajta is, éa a legdrágább is olcsóbb mint valamelyik hiperben, viszont nagyon jó. Én munka közben neszkávézom, és a Lidl saját gold neszkávéja pont olyan, mint a Nescafé, csak fele annyiba kerül. És a "magnum" 150-ért is remek. :-)

    VálaszTörlés
  5. Névtelen22:55

    Toma!

    Csatlakozom Eszterhez: Éljen a Lidl! A múltkori tiramisum pont ezekből az alapanyagokból jött létre. :)

    VálaszTörlés
  6. én meg pont most készítettem el egy nagy adagott a képen láthatókból. most tettem a hűtőbe, holnap jönnek a barátaim ebédre, és befaljuk...:)

    fűszeres eszter
    én mindig úgy járok, hogy amikor akcióban van valami jó cucc, és piszok olcsó, akkor nem merek betárazni, hanem csak egyet-egyet veszek, mint pl. a fenti olajból 699forintért, és utána verem a fejem a falba, mert kiderül, hogy milyen jó. de végülis a "nemakciós" áron is érdemes megvenni később mert még az is jóárasítva van...

    VálaszTörlés
  7. Névtelen7:42

    A Zasszony időtlen idők óta a Lidlben vásárol. Van annak jó 5-6 éve. Zöldséget, tejterméket, meg ami a horogra akad. Főleg a jó ár és az elfogadható minőség miatt.

    A svédek is húzták eleinte az orrukat a Lidl hallatán, de aztán hallgattak a pénztárca szavára. Az ellenkezést a szakszervezetek szították, mégpedig a svéd viszonyokhoz mért rosszabb munkakörülmények miatt.

    Érdekes módon a szomszéd Norvégiában, ahol a friss zöldségből készített salátákat nem ismerik/fogyasztják, a "tönk szélére" került a Lidl. Ott a külföldit nem "szeressük" elv győzött.

    A svéd húsz-harminc évvel előbbre jár a fejlődésben, ezért is hajlékonyabb. Igaz, hogy a jobboldali svéd (nem ugyanaz, mint a MO-i) be nem lépne a baloldali tőkével működtetett élelmiszerhálózat boltjaiba, de az olcsóság kedvéért hajlandó szemet húnyni a külföldi árú fölött:-)

    VálaszTörlés
  8. Mi is Lidistak :-) vagyunk! Ajanlom meg a mirelit levelestsztajukat, szerintem az etcsokik is jok, egeszen rakaptunk es alkalmankent egy zacsi mirelit garnela, szep nagy darabos is jo ar/ertek aranyunak tunik. Na es az a vodros turo...

    VálaszTörlés
  9. Nem szoktam Lidlben járni, de úgy látom, be kell néznem legközelebb feltérképezni a terepet:-))

    A mascarpone, ahogy írod, igen jó árú, sajnos az említett magyar cég ricottája csapnivalóbb a mascarpone-jánál is, az nincs véletlenül? Bár mindkettőt elő lehet otthon is állítani:-))

    A Limoncinoval kapcsolatban nem szeretnék nagy okoskodásokba bonyolódni, de a campaniai fajtát limoncellonak hívják, és a szicíliai citromból készültet nevezik limoncinonak… Az ovali a sorrentoi citrom ovális fajtájára utal, amely egyébként területvédett is (IGP). Egyébként ez is nagyon olcsónak tűnik, a jó minőségű limoncelloért - üzletben is – elkérik a 10 eurót, ami azért is drága, mert Oo-ban rengetegen készítik maguk a likőrjeiket, lévén a tiszta alkohol nagyon olcsó. A házaknál vásárolt limoncello talán olcsóbb.

    A balzsamkrémet kimondottan díszítésre szokták használni, szerintem épp acélból is találták fel:-))
    Már le se merem írni, hogy ezt is elő lehet házilag állítani:-))
    Recept a blogomban...

    Elnézést, ha túl sokat okoskodtam volna, de talán hasznát veszed ezeknek:-))

    VálaszTörlés
  10. mamma
    érdemes betérni néha!:)
    ricottát még nem is néztem ott, mert én azt a intersparban szoktam venni, ha van olasz, "granarolo ricotta fresca". az nagyon jó. a szarvasit messze elkerülöm, akkor már inkább lemondok a ricottás ételről.
    a limoncello-limoncino dolog szerintem pont fordítva van. ez amit most a lidlben vettem nápolyi (sorrentoi), és az üvegére limoncino van írva (nagyítsd ki a képet, valamennyire látható is). régebben vettem sziciliait, arra meg limoncello volt írva. de a végeredmény tekintetében mindegy:))
    a balzsamecet-krém receptedet, lecsekkoltam, de kicsit sajnálom a drága modenai balzsamecetemet erre felhasználni, de azért ki fogom próbálni. bár, ez amit most vettem, kitart egy ideig. két év a szavideje, szerintem el is tart addig míg elfogy:)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!