Keresés a blogban

Lazac ropogós bundában mangó-pomelo salsával és pirított burgonyával




Kaptam két szép vadlazac szeletet a napokban amivel hirtelen nem tudtam mit kezdeni, mert teljesen mást terveztem aznapra. De hát, mivel a halat nem lehet sokáig tartogatni a hűtőbe így mégis azt készítettem el. Viszont már nagyon rá voltam készülve valami „rántott” ételre, a ropogós finom panír ízére, így arra gondoltam erről nem mondok le. Nem voltam benne biztos, hogy a lazacot nem becstelenítem-e meg azzal, hogy ha egyszerűen kirántom, és hogy egyáltalán rántani való hal-e a lazac, - szerintem nem - ezért valami kifinomultabb módszerhez kellett folyamodnom. Előkerült a panko morzsa és összeállítottam egy kis délkelet-ázsiai beütésű salsát is, hogy valami plusz csavart vigyek az ízekbe...


Hozzávalók (2 adaghoz):

. 35-40 dkg. friss lazacfilé
. 35 dkg. somogyi kifliburgonya
. 1 db. érett mangó
. negyed pomelo
. 1 kisebb fej lilahagyma
. 1 db. jalapenó chili (vagy hegyes csípős zöldpaprika)
. 1-2 db. thai piros chili
. 2 db. tojás
. kukoricaliszt
panko (japán zsemlemorzsa)
. 1 db. citrom vagy lime
. olívaolaj
. fél csokor friss koriander
. só, bors, pirospaprika

Elkészítése:

1. Először is megfőzöm bő sós vízben a kifliburgonyákat héjában, majd mikor megpuhult, megfőtt, félrehúzom, hideg vizet engedek rá, majd ebben hagyom kihűlni a krumplikat.
2. Közben a salsát is összeállítom, egy nagyobb keverőtálba dobom a kis kockákra vágott lilahagymát, a csípős paprikát, csilit és a hártyáitól megpucolt felkockázott pomelo gerezdeket és a kis falatnyira darabolt mangót.
3. Megszórom felaprított friss korianderrel, csipet sóval-borssal ízesítem, meglocsolom egy fél lime/citrom levével és 4-5 ek. extra minőségű olívaolajjal, és óvatosan átforgatom, hogy szépen elkeveredjen, de ne törjenek össze a gyümölcsök. Lefedve a hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek.
4. A lazacdarabokat sózom és borsozom, majd kukoricalisztbe, felvert tojásba és a végén panko morzsába forgatom.
5. Serpenyőben ghít forrósítok, közepesnél erősebb fokozaton (kerámialap #7/9), ebben 2 perc alatt aranybarnára pirítom minden oldalát a bepanírozott halnak, azután a 150 fokra előmelegített sütőbe teszem 8-10 percre a hal vastagságától függően, és készre sütöm (ne süssük teljesen át, mert kiszárad, akkor jó, ha a lazac belseje rózsaszín, kissé opálos).
6. Közben egy másik serpenyőben szintén ghít forrósítok, ebbe dobom a főtt, meghámozott, kis kétcentis kockákra vágott burgonyát, és a vajon aranysárgára, ropogósra pirítom, sózom borsozom, majd csipetnyi pirospaprikával meghintem.

Tálaláskor, a tányér közepére halmozok, egy tálalógyűrű segítségével, egy adag sült burgonyakockát, erre helyezek egy sült lazacszeletet, majd a tetejére és mellé szedek a salsából. A végén kevés korianderrel díszítem és bergamot ízesítésű olívaolajjal körbelocsolom.
Tipp! Lazac helyett készíthetjük barramundival vagy tőkehalból is.
Csak is friss halfiléből készítsük el, a fagyasztott filé nem jó mert széteshet sütés közben vagy panírozásnál.
Panko morzsát, ázsiai boltokban, bio vagy delikatesz boltokban tudunk beszerezni.
A mangó legyen érett és édes. Ha a boltban nem kapunk ilyet, csak keményt/éretlent, vegyünk mellé egy banánt is és azzal együtt, otthon tegyük papírzacskóba és két-három napig tartsuk sötét helyen. A banánból felszabaduló etiléngáz segíti a mangó érését. A mangóban lévő nagy mag miatt, a képen látható módon dolgozhatjuk fel a leghatékonyabban a mangónkat.
Ebben a fogásban keverednek az ízek, az édes-savanyú-csípős és az állagok, mint a ropogós panír a puha szaftos hallal, a kívül ropogós, belül krémes krumplival, vagy a vajpuha mangó édes húsa a paprika vagy hagyma csípős ropógósságával és a pomelo citrusos édes-savanyú ízeivel...
Egy pohár száraz traminit ajánlok ehhez az ételhez.

Elkészítési idő: 40 perc
Költségek: kb. 1250 Ft./adag
Energiatartalom: 1040 Kcal./adag


1 megjegyzés:

  1. Mitzi von Küche10:02

    Üdv!
    Valami ilyesmit kerestem: hal és gyümölcs, kicsi csípősség - köszönöm. A mangó mellé az alma is jó érlelőnek (én az avokádót is almával érlelem).

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!