Keresés a blogban

Csőben sült brokkolis csirkemell


Van az úgy, hogy nem jön az ihlet. Hogy az ember enne valamit és csak néz a nyitott hűtőajtónál befelé és semmi ötlet csak bambul a hűtő tartalmára.
Találomra pakolgattam ki ami kezem ügyébe esett, csirkemell, brokkoli, tejföl, sajt... azután meg agyaltam tovább, hogy mi legyen ebből. Végső kétségesésemben maradt az a „gasztro okosság”, hogy ha nincs semmi ötleted, pakolj mindent egy sütőtálba és tedd a sütőbe!
„Csőben sütni” valamit nem nagy truváj, nem a szakácsművészet csúcsa, ettől függetlenül azért finom és egészséges ételeket készíthetünk el így. Jobb híján ez jutott eszembe.




Hozzávalók (2 személyre):

. 25 dkg. csirkemell filé
. 30 dkg. rózsáira szedett brokkoli
. 18 dkg. szeletelt gouda vagy edami sajt
. 2 dl. görög joghurt vagy tejföl
. fél gerezd fokhagyma
. 1 tk. apróra vágott friss kakukkfű
. 1 ek. apróra vágott friss rozmaring
. só, bors, worchestershire-szósz
. parmezán
. olívaolaj

Elkészítés:

1. A brokkoli rózsái leszedegetem (a szárát nem dobom el sok mindenhez felhasználható), egy wokba helyezett párolóbetétre pakolom, 2-3 ujjnyi vizet öntök alá, lefedem, és a tűzhelyet a legmagasabb fokozatra kapcsolva 8-10 percig párolom míg megpuhul, de színét nem veszti el.
2. Egy keverőtálba öntöm a tejfölt, sózom borsozom, megszórom egy félmaréknyi frissen reszelt parmezánnal, belekeverem a szeletelt sajt harmadát apró kockákra vágva, és meglocsolom egy kiskanálnyi worchester-szósszal, azután elkeverem.
3. A csirkemelleket felszeletelem és két fólia között enyhén kiklopfolom, hogy mindenhol egyforma vékony legyen.
A szeleteket sózom és borsozom, megszórom az apróra vágott zöldfűszerekkel és egy serpenyőben kevés olajon mindkét oldalát megpirítom, elősütöm.
4. A hússzeleteket egy kisebb sütőtálba (17x25cm) fektetem egy rétegben, megpakolom a megpárolt brokkolival, ezt beborítom a tejfölös keverékkel, majd a megmaradt sajtszeletekkel beterítem az egészet.
5. Előmelegítem a sütőt 200 fokra, beteszem a sütőtálat és 12-14 percig sütöm, míg a sajt a tetején megolvad és aranybarnára pirul.

Tálalhatjuk magában így köret nélkül, de párolt rizzsel vagy rizibizivel körítve is adhatjuk.
Tipp! Ha körettel tálaljuk a fenti adag akár három-négy személyre is elég lehet.
Csökkenthetjük az energiatartalmát, ha a gouda/edami sajtot kihagyjuk a tejfölből és a tetejét is parmezánnal szórjuk meg (össz. 5-6 dkg. parmezán).
Finom szaftos hús a párolt brokkoli zamatával és a pompás pirult sajtos mártással. Erről szól ez az étel. Ajánlom mindenkinek!
Könnyű, száraz fehérbort ajánlok hozzá, például egy pohár Sauvignon blanc-t.

Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: kb. 590 Ft./adag
Energiatartalom: 730 Kcal./adag

9 megjegyzés:

  1. Még a kép is ínycsiklandozó

    VálaszTörlés
  2. Te, TOMA!!! Érik az a szakácskönyv én úgy érzem:))
    Faxon, teleportálva, nekem ide mooost:DDDD

    VálaszTörlés
  3. Nem is gondolnám, hogy mindig a gasztronómia csúcsát kell elkészíteni, sokszor az egyszerűbb kaják ínycsiklandozóbbak, mint ez a képen.
    Szilveszterkor kifizettünk egy csomó pénzt a jól hangzó kajáért, de csapnivaló volt:-(
    Szeretem a blogodat (eddig zugolvasó voltam:-))

    VálaszTörlés
  4. Látom, végre tényleg belekezdtél:) Gratulálok, csak így tovább...

    VálaszTörlés
  5. Névtelen19:09

    Tényleg jó! Karajra már nem kommentelsz? Hiányzol, legalábbis nekem,
    Üdv: medvedr

    VálaszTörlés
  6. helló medvedoki!:)
    olvasom a karajt most is, de már nem kommentelek. kicsit besokalltam, túlszaporodtak a trollok és az orkok. talán majd később leszek még, mert azért van pár ember akivel szívesen társalogtam ott...:))

    VálaszTörlés
  7. Helló!
    Mostanság mi is hasonló cipőben járunk, (már ami a "beljebb pár lyukkal a nadrágszíjon" projektet illeti) és ha hiszed, ha nem, pont így jártam valamelyik nap mint Te, amikor csak néz az ember ki a fejéből be a hűtőbe percekig, de semmi...nálunk csücsült benn egy szép karfiol, így azzal csináltam meg majdnem ugyanezt. Kis maradék gauda sajt volt még, meg persze parmezán,(arra figyelek, hogy az mindíg legyen otthon:)) Tejföl helyett rákaptunk a török joghurtra (Gazi márkanevűt szeretjük, 750.-Ft /kg). Viszont nemtudom mi történt, de a csirke nagyon nem lett puha, (valószínűleg még jeges volt a közepe és nem is klopfoltam ki), úgyhogy el is határoztam, hogy legközelebb csirek nélkül csinálom.
    Amit még nagyon szeretünk, az a sajttal, tejföllel rakott kelbimbó (hús nélkül). Remoskában szoktam csinálni, alulra kis pirított morzsa, párolt bimbik egy sora, tejföl v. joghurt (picit sózom a joghurtot), reszelt sajt, megint bimbó megint tejföl-sajt. stb. tetején sajt, ahogy kell. Szívből ajánlom, füstölt v. sima mozzarellával is isteni, az picit soványabb. Nyammm

    VálaszTörlés
  8. Nagyszerű recept!
    Anyukámmal nemrég elkészítettük és valami isteni!!! :)))
    Köszönjük! :)

    VálaszTörlés
  9. Mint minden ilyen sütőben sült tejfölös-sajtos kaja, ez is nagyon finom.
    És "Gesztenye receptjei és Bonbon mániához" hasonlóan én is támogatom az egyszerű kajákat, részemről az "egyszerű vacsi a fáradt estékhez" mozgalom jegyében...ma pl. rohadtul nem volt kedvem ennél bonyolultabb kaját készíteni. :-)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!