Keresés a blogban

Gorgonzolás-spenótos csirkefalatok párolt zöldségkörettel


Ez is egy amolyan „gyorsan ki kéne találni valamit és megcsinálni mert baromi éhes vagyok” típusú étel. Szinte abban a tempóban alakult ki a recept az agyamban, ahogy a hűtőben kotorászva szedegettem ki az alapanyagokat.
Egészen pöpec kis fogás kerekedett ebből a rögtönzésből.


Hozzávalók (3 személyre):

. 40 dkg. csirkemell filé
. 6 dkg. gorgonzola (picante) sajt
. 10 dkg. spenótlevél (lehet fagyasztott)
. 2 gerezd fokhagyma
. 2 ek. (20 g.) fenyőmag
. 5 ek. tejföl (15 dkg.)
. 15 dkg. brokkoli virág
. 15 dkg. sárgarépa
. 30 dkg. cukkini
. só, bors
. 1,5 dl. alaplé (vagy száraz fehérbor)
. olívaolaj

Az alapanyagokhoz: mivel most mincs a spenótnak szezonja, jó megoldás lehet a fagyasztott. De nem a pürésített változatot kell megvenni, hanem kapható olyan amiben a leveleket egészben blansírozták és úgy fagyasztották le.

Elkészítés:

1. A brokkolikat rózsáira szedem, a répát kisebb, a cukkinit kicsit nagyobb darabokra vágom, egy wokba helyezett párolóbetétre pakolom, vizet öntök alá és tíz percig párolom, míg a zöldségek megpuhulnak.
2. Közben egy serpenyőben szárazon aranybarnára pirítom a fenyőmagokat majd félreteszem.
3. A wokból kiöntöm a vizet, a megpárolt zöldségeket beleteszem, sózom és borsozom, meglocsolom jó minőségű olívaolajjal és melegen tartva félreteszem felhasználásig.
4. Egy nagyobb serpenyőben olívaolajat forrósítok, hirtelen megpirítom benne a csíkokra vágott csirkemellet, közben sózom és borsozom, ráreszelem a fokhagymákat, majd mikor szépen lepirult és barnulni kezdenek aláöntöm az alaplevet, fakanállal felkaparom a serpenyő aljára odasült pörzsanyagokat, majd lejjebb kapcsolom a tűzhelyet közepesnél erősebb fokozatra.
5. Hozzáadom a spenótleveleket, lefedem és úgy párolom 3-4 percig.
6. Ezután belemorzsolom a gorgonzola sajtot, elkeverem, és mikor elolvadt benne a sajt, beleszórom a durvára vágott fenyőmag nagy részét (egy keveset félreteszek tálaláshoz).
7. Belekeverem a tejfölt, ha kell utánaízesítek sóval borssal, hagyom egyet-kettőt rotyogni/forrni, majd lekapcsolom alatta a tűzhelyet, lefedem és melegen tartom tálalásig.


Tálaláskor szedjünk a csirkemellből, szórjuk meg a tetejét a maradék fenyőmaggal, szedjünk mellé a párolt zöldségből amit locsoljunk meg egy kis olívaolajjal és kevés maldon sóval szórjuk meg a tetejét.
Tipp! Adhatunk mellé köretként párolt rizst vagy főtt tésztát is, de akkor magasabb energiatartalommal számoljunk.
A gorgonzolás csirke, két napig eltartható a hűtőben, sütőben újramelegíthető, a zöldséget frissen pároljuk hozzá.
Fenyőmag helyett tehetünk bele pörkölt, durvára tört diót is.
Ez egy elképesztően finom fogás! Puha finom hús a remek karakteres ízű krémes szószban...
Félszáraz rozébort ittam mellé.

Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: kb. 410 Ft./adag
Energiatartalom: 580 Kcal./adag

4 megjegyzés:

  1. Szia Toma,

    itt vagyok a beszámolóval, mert szombaton elkészítettem a "borítékos" husit. Csirkemellből. Kicsit száraz lett, valószínűleg ezért jobb a karaj... :) Ettől függetlenül óriási sikert aratott, nagyon finom, ízletes volt, az, hogy ÉN készítettem, törtem hozzá a fűszert, külön örömöt szerzett, és teljesen más íze lett az ételnek, úh. ezentúl sűrűbben fogom használni a mozsárt, mint az előre őrölt fűszerek változatát használni. :) És, valószínűleg, nem utoljára sütöttem meg a borítékos húst sem, de legközelebb, ha zsírosabb, ha nem, karajjal fogom csinálni! :)

    Köszönöm, hogy megosztod velünk e finomságokat, ez a mostani recepted is nagyon vonzó számomra... :))

    További szép napot kívánok szeretettel:
    Vivien

    VálaszTörlés
  2. örülök, hogy azért jól sikerült. nem tudom szeletelted-e vagy klopfoltad a csirkemellet, de szerintem ha egyben teszed bele, nem szárad ki... de tény, hogy kicsit zsírosabb hússal jobban működik a recept:)

    VálaszTörlés
  3. A Gorgonzolás-spenótos csirke is jól sikerült. Sajnos leveles spenótot nem kaptunk, ezért pürével csináltuk. Szép zöld lett, amit enni önmagában is egészség, nem? :D

    VálaszTörlés
  4. Üdv!
    Gorgonzola helyett rokfortot és cseh kéksajtot használtam, illetve diót használtam a fenyőmag helyett, de így is egyet kell, hogy értsek "ez egy elképesztően finom fogás"! :-)
    Szerencsére leveles spenótot kaptam, úgyhogy a végén elégedetten konstatáltam, hogy pont úgy is néz ki, ahogy a fényképeiden...:-)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!