Keresés a blogban

Tarja kucsmagombaszósszal és zöldségkörettel


Az étel neve egész pontosan, konfitált sertéstarja tejfölös kucsmagomba mártással és vajon párolt zöldségekkel, de ez nem fért volna ki a címmezőbe.
Volt a hűtőmben egy tálban, zsírban eltett konfitált tarja, amit hetekkel ezelőtt készítettem és ezt használtam most fel.
A sertéstarja konfit úgy készült, hogy hagymával, fokhagymával rozmaringgal együtt a csontos tarjaszeleteket (kérjük meg a hentest, hogy vágjon csontostól kétujjnyi vastag szeleteket), egy tepsibe tettem annyi zsírral , hogy ellepje és 130-140 fokon 3 óráig sütöttem/pároltam. Majd egy mélyebb tálba tettem, és leöntöttem a leszűrt zsírral, hogy teljesen ellepje. Hűtőben eláll hónapokig.

Hozzávalók (2 személyre):

. 2 nagy szelet csontos tarja
. 10-15 dkg. kucsmagomba
. 2 nagyobb sárgarépa
. 2-3 szál újhagyma
. 2 gerezd fokhagyma
. egy nagy maréknyi koktélparadicsom
. fél csokor friss petrezselyem
. 2,5 dl. száraz fehérbor
. 2-3 ek. tejföl (vagy tejszín)
. ghí (tisztított vaj) vagy vaj
. só, bors

Elkészítés:

1. Először a köretet készítem el. Egy wokban fél evőkanálnyi ghít forrósítok és beledobom a vékony hasábokra vágott sárgarépát, dobva-rázva pirítom míg el nem kezd puhulni.
2. Ekkor hozzáadom a fokhagymát, kicsit azzal is pirítom, majd aláöntöm a bor felét.
Sózom, borsozom, majd mikor a bor elforrt alóla, beledobom a kb. 4 centis darabokra vágott újhagymát és a koktélparadicsomokat. Addig pirítom, míg a répa megpuhul, de nem teljesen, maradjon egy kicsit ress-ropogós. Melegen tartva félreteszem.
3. Nekiállok a kucsmagombaszósznak. Egy serpenyőben kevés ghít forrósítok, beledobom a gombákat és megpirítom.
4. Hozzáöntöm a bor másik felét, megszórom a friss kakukkfűvel, sózom, borsozom és addig párolom, míg a bor fele el nem forr.
5. Ekkor teszem hozzá a tejfölt (vagy ha valaki nem szereti savanykásan, tejszínt is használhat), az apróra vágott petrezselymet (ha túl sűrűnek találjuk, esetleg adhatunk hozzá kis alaplevet is), összeforralom, majd félreteszem melegen tartva.
6. A húsról lekaparom a zsír nagy részét, és egy serpenyőben mindkét oldalát megpirítom, hogy egy kis kérget kapjon és átmelegedjen.
7. A kucsmagombaszósszal és a zöldségkörettel egy előmelegített tányéron tálalom.

















Ez az étel csak frissen elkészítve jó, tárolni nem lehet. Készíthetjük a köretet tetszés szerint más zöldségekből is ami van otthon, vagy amit szeretünk. Kucsmagomba lehetőleg friss legyen, de ha nincs más lehetőségünk lehet fagyasztott vagy szárított is. Ha szárítottat használunk, az áztatólevéből is adhatunk a szószhoz az elkészítésekor.
A vajpuha szaftos húshoz remekül passzol a karakteres kucsmagomba íze és a finom, vajon párolt édes zöldségek. Ez egy igazán pompás étel.
Testes, somlói vagy csopaki olaszrizling illik hozzá. És most egy szomszédom remek házi fehérborát ittam mellé (ha már egy szőlőhegyen lakom) és azt használtam a főzéshez is.

Elkészítési idő: 40 perc
Költségek: kb. 750 Ft./adag
Bor: -

2 megjegyzés:

  1. Remek étel! Akinek van hetekig érlelt tarjája... Nekem soha nem tart ki addig, valahogy mindig elkopik :) Egyszer libát sikerült 3-4 hétig zár alatt tartani, egészen jól összeért, milyen finom lehet hónap vagy akár fél év után.

    VálaszTörlés
  2. lorien
    nekem is csak három hét a rekordom:)) ezt is azért sikerült eddig eltartani mert becsúsztattam a hűtő hátuljába és nem volt szemelőtt mikor kinyitottam a hűtőt:)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!