Keresés a blogban

Antipasti


A másik VKF mű! Ezt a fajta előételt régen, egy Antonio Carluccio műsorban láttam, és azóta is nagy kedvenc, már többször is elkészítettem. Mint a legtöbb olasz étel/előétel, ez sincs túlbonyolítva. Semmi különösebb fakszni nincs vele, kell keverni egy sörtésztát, és különböző dolgokat megmártva benne, ki kell sütni bő olajban. Ennyi!



A sörtésztát egy csésze lisztből, két tojásból, és egy doboz sörből, az alábbiak szerint elkészítettem:
A tojások sárgáját, és fehérjét különválasztom. A sárgáját a liszttel összekeverem, és annyi sört öntök hozzá, hogy egy sűrű palacsintatésztaszerűséget kapjak. Megsózom. A tojásfehérjéket kemény habbá verem, és beleforgatom a tésztába. Fél órára félreteszem pihenni.Azt, hogy miket sütök ki, legtöbbször attól függ, minek van szezonja. Mindenféle zöldségeket elkészíthetünk így, csak a fantáziánkon múlik. Én most a következőkből készítettem ezt az antipasti-tálat:

Cukkini virág.A kertemben éppen most van a szezonja, mivel egy kicsit későn vetettem el a cukkini magokat. Leszedegetem azokat a virágokat, amik hosszú vékony száron nőnek, és nem azokat amik az apró cukkinik végén vannak.
Alaposan megmosom, megnézem nincsenek-e benne bogarak, majd megszárítgatom őket. Megmártom a sörtésztában és a forró bő napraforgó olajba eresztem. Két-három perc alatt, aranysárgára és ropogósra sütöm. Papírtörlőre szedve, leitatom róla az olajat.
Az íze fenséges. A ropogós tészta alatt a zsenge cukkini ízeit érezni, egy kis édeskés-virágos plusszal...

Bébi-cukkini:Én szeretem korán leszedni a termést, mikor még zsenge, és akár nyersen is fogyasztható. Mikor eléri a 12-15 centis méretet, begyűjtöm őket. Megmosom, megtörülgetem és hasábokra vágom (akkorára mint a hasábburgonyát). Megmártom a sörtésztában és a forró bő napraforgó olajba eresztem. Két-három perc alatt, aranysárgára és ropogósra sütöm. Papírtörlőre szedve, leitatom róla az olajat.
Remek kis falatokban, a sült tészta alatt enyhén roppanós, de belül szinte krémesre sült zöldség ízei...

Zsályalevél:A kertemben egy nagy zsályabokor is lakik, így nem volt kérdés, hogy ez is terítékre kerül. Akinek nincs kertje, cserépben kapható szinte minden multiban. Nagyon erőteljes, karakteres borsos íze van ami sütéstől/pirítástól kellemessé szelídül. Ideális alany ehhez az ételhez. A zsengébb, közepes méretű leveleket szedem le, megmosom, megszárítom, majd a kemény szárát, a középső ér egy részével együtt kivágom (lásd, a fázisképen).
Megfogok egy levelet, az egyik oldalát végighúzom a sörtésztában, majd egy másik zsálya levelet tapasztok hozzá. Az így kapott „szendvicset” megmártom a sörtésztában és a forró bő napraforgó olajba eresztem. Két-három perc alatt, aranysárgára és ropogósra sütöm. Papírtörlőre szedve, leitatom róla az olajat.
Ez nem csak antipastonak jó, hanem díszítésként, vagy köretként is adhatjuk, sültekhez stb...

Szardella:Az összes közül talán nekem ez a kedvencem.
A szardellafiléket kiszedem az olajból, lecsöpögtetem megszárogatom, majd két filét félig átfedve egymást összetapasztok. Ezt megmártom a sörtésztában és a forró bő napraforgó olajba eresztem. Két-három perc alatt, aranysárgára és ropogósra sütöm. Papírtörlőre szedve, leitatom róla az olajat.
Az íze remek! Az erőteljes, intenzíven sós halízt finomra tompítja a sörtészta és a sütés...
















Tálaláskor egy nagy tányérra pakolom az összeset, crostinit (pirítós) és maionesa blanca-t készítek hozzá mártogatni, majd így tálalom. Mivel egy újabb paradicsomok értek meg a kertben, azt is szedtem, és felszeletelve tálaltam hozzá.
A fentieken kívül még sok más fajta zöldséget, egyebet is kisüthetünk ily módon. Garnélát, bébipolipot, édesköményt, cikória leveleket, karalábét, sárgarépát, bakszakállt, radicchiot, gombát stb...
Mőcsényi zöldveltelinit ittam mellé.

Elkészítési idő: 60 perc
Bor: 1190 Ft. - vinotéka

1 megjegyzés:

  1. Hali!
    Holnap lesz babér, behoz kettőt is, hogy választhassak. Amelyik megtetszik elhozom, és úgy néz ki, jövő kedden elviszi neked azalexandrás teherautó. Írj egy mailt a lorien kukuc fidelio pont hura és egyeztetünkj a részletekről :)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!