Keresés a blogban

Epres-túrós mascarpone torta


Tulajdonképpen, ez is egy újabb variációja a tiramisunak. Eredetileg "hagyományos" epres tiramisut akartam készíteni, aztán meggondoltam magam, és megpróbáltam valami tortafélét kihozni belőle.
Volt még a hűtőben egy doboz cottage cheese is, ami egy túróféle, így hát adta magát, a túrós-epres krém. Már csak az alapját kellet kigondolni, ezt pedig, a vajas kekszalapot, dolce vita sütés nélküli tortareceptjeiből vettem. Azon sokat filóztam, vajon megáll-e magától a krém, vagy tegyek bele kis zselatint is. Végül nem tettem bele, inkább arra gondoltam, hogy a közepébe egy sor piskótát teszek, majd az szívja fel a krém nedvességtartalmát, hátha így masszívabb lesz a krém, és egyben marad. Éppen hogy, de így lett. Ezért azt javaslom, aki biztosra szeretne menni, az inkább tegyen bele zselatint is.
Mivel nekem egy 16 cm-es tortaformám van, és a mascarpone és a túró mennyisége adott volt, maradt egy kevés krém, amit pohárba töltöttem, mint epres tiramisù. Így a recepteben megadott mennyiséggel, eggyel nagyobb tortaformát is meg lehet tölteni...


Hozzávalók:

. 250 g. mascarpone
. 200 g. cottage cheese (vagy ricotta, túró)
. 250 g. eper
. 3 tojás (bio)
. fél citrom
. 5-6 ek. cukor
. 1 tk. vaníliakivonat
. ½ dl. rum
. babapiskóta
. 10 dkg omlós keksz (a 16 centis formához)
. 7 dkg vaj


Elkészítés:

1. A kekszeket, egy mozsárban összetöröm, ezután összekeverem a felolvasztott vajjal. Az így kapott masszát, egyenletes vastagságban elterítem a sütőforma alján, és egy kanál hátával lesimítom, lenyomkodom. A formát a hűtőbe teszem.
2. A tojásokat szétválasztom fehérjére és sárgájára, két keverőtálba.
3. A sárgájához hozzáadom a cukrot, és egy habverővel addig verem, míg ki nem fehéredik.
4. Hozzáadom a mascarponét, a vaníliakivonatot, belereszelem a fél citrom héját, és belefacsarok két evőkanálnyit a levéből.
5. A túrót egy szitán átpasszírozom és azt is hozzáadom, majd egy habverővel simára keverem.
6. A tojásfehérjéket kemény habbá verem, és óvatosan, hogy ne törjön össze, beleforgatom a mascarpone krémbe.
7. Előveszem a tortaformát (16 centis, szétcsatolható karimájú), és egyharmadáig megpakolom a krémmel.
8. Egy réteg babapiskótát fektetek rá, amit meglocsolok rummal, majd még egy réteg krémet halmozok rá.
9. A tetejét kirakom félbevágott eprekkel (ezt elhalaszthatjuk a tálalás idejére is), letakarom, majd a hűtőbe teszem minimum egy éjszakára.
10. Tálaláskor óvatosan szétcsatolom az oldalát és leemelem, a "tortát" négyfelé vágom.















Tippek, tálalás:

Tálaláskor friss, kevés porcukorral megszórt eprekkel rakjuk körbe a szeletet, citromfűvel és/vagy eperöntettel díszíthetjük.
Ha készítéskor az epreket megkenjük egy kevés zselatinnal elkevert híg eperlekvárral, szép fényesek maradnak a tálaláskor.
Egy napnál ne tartsuk tovább a hűtőben, a nyers tojások miatt nem ajánlatos.
Eperszezon lejártával, készíthetjük málnával is.

Elkészítési idő: 40 perc
Költségek: összesen kb. 1400 Ft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!