Keresés a blogban

Lángos

Minap a kifőzdében, „muskotályos küvé” megörvendeztetett minket egy poszttal, amiben egy remek lángos receptet írt le. mivel nagy rajongója vagyok a lángosnak, másnap meg is csináltam, és annyira jól sikerült, hogy le kell írnom ide a blogomra.

Ez a recept, kenyérsütő gépre lett adaptálva, de kézzel is meg lehet gyúrni, egy keverőtálban.


Hozzávalók:

1 dl víz
1 dl tej
2 tk só
40 dkg kenyérliszt (BL80)
1 nagyobb (13dkg) héjában főtt burgonya összetörve
1 tk cukor
1 tk instant élesztő


Elkészítés:

A hozzávalókat, a leírt sorrendben, beleteszem a kenyérsütő gépbe, és a dagasztó-kelesztő programot beállítva elkészítem a tésztát.
Mikor kész, egy kilisztezett deszkára teszem, és nyolcfelé vágom. Kis cipókat vagy korongokat formálok az adagokból.
Egy serpenyőbe, bő olajat öntök, úgy másfél-két centi magasan álljon az edényben.
Ha felforrósodott, fogok egy tészta adagot, és kézzel, belülről kifelé haladva, közben forgatva, nyújtani kezdem a lángost, ha elértem a kívánt formát, (ízlés kérdése ki mennyire vékonyan szereti) beledobom a forró olajba. Oldalanként kb. fél-fél percig sütöm, majd egy papírtörlővel kibélelt tányérra teszem.















Tippek:

Én a hagyományos fokhagymás lángos híve vagyok, így készítettem hozzá, egy dl vízből, egy csipet sóból, és egy gerezd préselt fokhagymából álló, klasszikus cuccot, amivel beecseteltem, fogyasztás előtt.
Készíthetjük töltötten is, pl. virslit, vagy túrókrémet tehetünk sütés előtt a tésztába. Csinálhatjuk édesre, vagy sósra.
A többi fantázia dolga!

4 megjegyzés:

  1. Névtelen9:56

    Próbáld ki dinsztelt-borsos káposztával tölteni.... Nyámi... :-)

    Néhány lelkes hazafink (többször is) megpróbálta bevezetni Svédországba a lángost. A svédek tejföllel-ikrával, kaporlevéllel és citromszelettel kérték. Hát csoda, hogy nem vált be?
    :-)

    VálaszTörlés
  2. Névtelen16:24

    Jó reggelt! Mi egy diákszervezet Lengyelországból és mi hozzon létre egy könyvet a főzés és ételek a különböző országokban. Szeretnénk használni a képeket, Lagos a blog. Azt, hogy csak egy emlék, nem fogunk pénzt. Egyetért ezzel? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Használhatjátok a képet, beleegyezem.

      Törlés
    2. I agree that you use photo

      Törlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!