Keresés a blogban

Sült lazac vajban sült édesköménnyel


Az előző hétvége a halak jegyében telt. Mint már említettem az előző posztomban a halas pultnál megállva remek friss halakat sikerült vennem, köztük egy lazacfilé vastagabbik részéből vágattam magamnak egy félkilós darabot. És ha már lazacot vettem, szinte magától értetődően vettem mellé édesköményt is, mivel ez a két alapanyag az én agyamban mindig együtt szerepel.


Otthon aztán elővettem a lazacfilét, az ujjammal végigsimítottam a húsát, hogy érezzem a szálkák helyzetét, majd elővettem kis csőrös fogómat és kihuzigáltam mindet belőle. Ezután kimetszettem belőle egy szép vastag harmincdekás sütnivaló darabot, a többit félretettem egy másik recepthez...

Hozzávalók (2 személyre):

. 30 dkg lazacfilé
. 2 db. édeskömény (50 dkg.)
. 3 dkg. vaj
. olívaolaj
. ½ dl. száraz sherry
. só, bors
. joghurt és zöldsaláta a tálaláshoz

Elkészítése:

1. Az édeskömény szárait levágom, majd a külső leveleitől is megszabadítom.
2. Ezután fél centi vastag szeletekre vágom, megsózom és borsozom, meglocsolom egy kanálnyi olívaolajjal, megszórom az édeskömény apróra vágott leveleivel és az egészet átforgatva egy sütőtálba teszem, majd száraz sherry-vel meglocsolom.
3. A tetejére rakosgatom a vékony szeletekre vágott vajat, egy sütőpapírt összegyűrök, vízbe áztatok, majd ezzel letakarva a sütőtálat a 220 fokos sütőbe teszem 30-40 percre. Mikor kész, melegen tartva félreteszem...
4. A szálkamentesített lazac darabot két egyforma darabra vágom, sózom borsozom minden oldalát.
5. Egy serpenyőben olívaolajat forrósítok, és a lazacszeleteket a bőrös felükkel lefelé sütni kezdem kb. 1,5-2 percig, míg a lazac húsa oldalt a feléig kifehéredik és a bőre ropogósra sül.
6. Ezután minden oldalán még sütöm fél-fél percig, miközben pár csepp citromlevet is csepegtetek rá, azután serpenyőstől a 180 fokos sütőbe teszem 3-4 percre a szelet vastagságától függően.


Tálaláskor a lazac és az édeskömény mellé készítsünk egy adag zöldsalátát és egy kanál joghurtot adjunk mellé. Apróra vágott friss kaporral vagy az édeskömény levelével szórjuk meg a végén.
Tipp! Az édesköményt készíthetjük ropogósra is, ha a tetejét megszórjuk zsemlemorzsával, arra tesszük a vajdarabokat és így tesszük a sütőbe, vagy akár főzhetjük tejszínbe is, ha a sherry helyett azzal öntjük fel sütés előtt.
A lazacot közvetlen a tálalás előtt süssük meg, és a lehető leggyorsabban tálaljuk frissében...
A lazac akkor a legfinomabb, ha nem sütjük át teljesen, a belseje enyhén rózsaszín marad és puha krémes állagú. Akkor készült el, ha a hal húsa kissé kezd szétválni és közte csak kivilágosodik a húsa, de nem fehéredik át teljesen.
Ez egy rendkívül finom fogás. A párolt édeskömény karakteres enyhén ánizsos-édeskés íze remekül harmonizál a lazac zamatával. A sült lazac a remek íze mellet, a finom ropogósra sült bőrével, sült/pirult felületével, és vajpuha, szinte krémes belsejével is elkápráztat minket. Érdemes kipróbálni!
Egy pohár Mőcsényi Zöldveltelinit kortyolgassunk hozzá.

Elkészítési idő: 50 perc.
Költségek: Kb. 900 Ft./adag
Energiatartalom: 580 Kcal. /adag

5 megjegyzés:

  1. Ezt most így egy-az-egyben kérném ebédre! :))
    Nagyon fogamravaló fogás cakumpakk! :)

    VálaszTörlés
  2. Csak azért nem írom, hogy perfekt, mert olyan nincsen...:)

    VálaszTörlés
  3. Hát elkészült, egyben tértem csak el: Grüner Velteriner nem volt kéznél, de
    ettem már lazacot Légli 333-mal,és teljesen jól ment hozzá, így ezt
    kortyoltuk mellé - mert hogy ez volt otthon.
    Kis kaviccsal jelölt recept!

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem, nagyon jól sikerült. Ez valóban finom ízharmónia. Kiegészítettem édesburgonyapürével, az is remekül passzol hozzá. Nem utolsó sorban szemrevaló ebéd volt. Fénykép nem készült, mert nekiestünk, ahogy kész lett. Köszönöm a receptet. Üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper! Örülök hogy jól sikerült. ツ

      Törlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!