Keresés a blogban

A Caprese


Végre a „sajtos embernél” megint volt bivalytejes (bufala) mozzarella! Igaz aranyáron adták, ezért csak kettőt vettem, de azért örültem a zsákmányomnak.
Ez egy igazi (g)asztrológia együttállás volt, mivel a legzamatosabb paradicsomom a bolgár góliát is kezdett beérni és a legújabb bazsalikom vetés is megnőtt a kellő méretre. Ez egy caprese elkészítéséért kiáltott!
A caprese (ejtsd: kápréze) az Olaszok nagy találmánya ami csupán csak három nagyszerű összetevőből, paradicsomból, buffala mozzarellából és friss bazsalikomból áll, mindez rétegezve, némi sóval olívaolajjal és balzsamecettel ízesítve.
Én most szendvicsbe gondolkodtam, mivel volt pár frissen sütött kiflim, de egyszerű salátaként is megállja a helyét.

Receptnek nem igazán nevezném ezt a caprese szendvicset, de gondoltam azért pár sort megér, hátha valaki nem ismeri.
- Házi sütésű kiflit szárazom megpirítottam egy serpenyőben, majd meglocsoltam a legízletesebb olívaolajommal.
- A paradicsomot és a mozzarellát vékonyan felszeleteltem és felváltva rétegezve, egy-egy bazsalikomlevelet téve közéjük, kiflire fektettem.
- Megszórtam kis himalájai sóval, tekertem rá kis tört színesborsot, pár csepp balzsamecettel ízesítettem és meglocsoltam még egy kis olívaolajjal. Ennyi!

A caprese, ahogy az ilyen egyszerű ételek mindig, csak akkor adják igazi formájukat ha a lehető legjobb alapanyagokat használjuk hozzá. Aki bolti paradicsomból, szarvasi mozzarellából és olcsó olívaolajjal elkészíti el és megkóstolja, nem fogja érteni miről beszélek mikor azt mondom, hogy ez az egyszerű étel egy igazi ízélmény és a legbonyolultabb ételkreációk közül is sokaknak odaver.
Ehhez az élményhez azonban szükséges a bivalytejes mozzarella, a friss, még napmeleg tőérett paradicsom és legjobb minőségű olasz, gyümölcsös és karakteres olívaolaj.
Stílszerűen Chiantit iszogattunk miközben kellemes nyárvégi estén a teraszon üldögéltünk beszélgetve és bele-bele tunkoltuk a szendvicsünket az asztalon lévő kis tálka olívaolajba...

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szne van

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is most érik a paradicsom (ökörszív), én is épp ezt találtam ki holnap ebédre. :)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!