Keresés a blogban

Kiflit sütöttem...



















Egy kissé besűrűsödtek a teendőim mostanában, így nemigen lesz időm főzni magamra. Ilyenkor általában napokig szendvicseken élek, amiket pár perc alatt összedobhatok, nem vesz el sokat az időmből és nem zökkenek ki a munkából.
Ezért hát nekiláttam, hogy a szendvicsekhez zsemléket süssek, de aztán hirtelen rámjött, hogy inkább kiflit ennék. Rögtön be is indult nálam a „vezérhangya” és számtalan finomság kavargott a fejemben, kezdve az egyszerű vajas-lekváros, vagy vajas-snidlinges verzióval, amiket bedobhatok az arcomba, ha hirtelen megéhezek…
Így hát előbányásztam a kifli receptemet, és neki álltam a sütésnek. Íme!

Hozzávalók:

. 1 csésze langyos tej (3.5%)
. 1 csésze langyos víz
. 5 dkg puha vaj
. 3 tk. só
. 1 ek. méz (vagy 2tk. cukor)
. 6 csésze kenyérliszt (BL80)
. 10g szárított élesztő vagy 3-4dkg nyers élesztő

Elkészítés:













A hozzávalókat, a leírás sorrendjében a kenyérsütő-gépbe teszem, és kelesztő-dagasztó programmal elkészítem a tésztát. (Ha nincs kenyérsütő-gépünk, a hagyományos módon elkészítjük: Az élesztőt, a cukros langyos tejben felfutatjuk, és a többihez keverve összegyúrjuk, majd egy órán át, meleg helyen letakarva kelesztjük.)
A megkelt tésztát, alaposan átgyúrom, kidolgozom belőle a levegőt. Egy korongot formázok, majd nyolcfelé szeletelem (ha kisebb kifliket szeretnénk, több részre). Az egyes szeleteket kinyújtóm egy sodrófával, hogy kb. fél centi vastagságú háromszögeket, kapjak. Ezután a szélesebbik felétől kezdve, a csúcsa felé, feltekerem a tésztát (meg is hajlíthatjuk, félhold alakúra), és egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Még fél órát kelesztem a kifliket, ezután megkenem a tetejüket tejjel, és megszórom durva tengeri sóval. A sütőt előmelegítem 200 fokra, és a kifliket 20-25 perc alatt készre sütöm. A sütési idő függ a sütőtől, és a kifli méretétől, ezért érdemes először kikísérletezni egy-két darabbal. (Nekem pontosan 22 perc alatt lett jó, hőlégkeverés 200 fok)
A forró kifliket egy rácsra helyezem, és hagyom kihűlni.

A kész friss, de már kihült kifliket, alaposan becsomagolva lefagyaszthatjuk, így sokáig friss marad. Szobahőmérsékleten, egy óra alatt kienged, ezután ha a sütőbe tesszük pár percre, olyan meleg és ropogós lesz, mintha éppen akkor sült volna ki.
Én a szokásosnál dundibb kifliket sütöttem, mivel szendvicseknek szántam őket, de ha hagyományos méretűeket szeretnénk, osszuk a tésztát tizenhat felé, és nyújtsuk kicsit vékonyabbra, mielőtt feltekerjük.

Paradicsomos-mozzarellás szendvics

Nem bírtam megállni, és mindjárt el is készítettem egy szendvicset, a friss kifliből.
Ez egyfajta öszvér-szendvics, ötvözi a hagyományos paradicsomos bruschettát, és a közismert caprese salátát, egy szendvicsben.




















A kiflit hosszában kettévágom, és egy teflon serpenyőben, szárazon, megpirítom. A kifliket, kissé bedörzsölöm egy fokhagymagerezddel, és meglocsolom a legjobb olívaolajommal. Egy paradicsomot apró kockákra vágok, ráhalmozom a kifli egyik felére, és egy villával lenyomkodom, hogy a levét egy kicsit beszívja a kifli. Megszórom durva tengeri sóval, és pár parmezánforgácsot teszek rá. (idáig a bruschetta) Apróra vágott bazsalikomleveleket szórok rá, és friss mozzarellát tépkedek a tetejére, majd megint meglocsolom egy kevés olívaolajjal. (ez a caprese) ráhelyezem a kifli tetejét, és egy kicsit összenyomom (így lett szendvics), és befalom.

Ez egy igazi nyári szendvics. Akkor a legfinomabb, ha napon érett, frissen szedett koktélparadicsommal készítjük. Azzal verhetetlen ez az étel.

2 megjegyzés:

  1. Névtelen10:49

    A friss kiflinél kevés dolog jobb - azok pedig közös beleegyezésen múlnak :-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Toma!
    Szeretném folytatni azt a gasztroblog-játék-láncot, amit nemrég kaptam, és megtisztelnél, ha részt vennél benne!
    Üdv,
    Melinda

    Részletek itt:
    http://pakosztos.blogspot.com/2008/05/foodie-book-wisdom.html

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!