Keresés a blogban

Tilápia teszt 2. - vajon párolt tilápia, sült retekkel


Az előző posztban leírt tilápiafilék kisebbik darabjait használtam ehhez a könnyű vacsorához. Gondoltam a második teszteléshez vajon párolom meg és hozzá a Fűszeres Eszter kiváló sült retek receptjét használom fel, készítem el köretnek, mert az remekül passzol a halhoz.


1. Először a köretet készítettem el, pontosan követve Eszter receptjét.
2. Majd egy másik serpenyőben 2 kanálnyi vajat forrósítottam közepesnél kissé erősebb fokozaton.
3. A filéket mindkét oldalukon sóztam, borsoztam, majd a forró vajba tettem.
4. Mindkét oldalát enyhén megpirítottam benne, és addig pároltam, míg a hal húsa át nem fehéredett, de még nem sült túl.
5. A halakat kivettem a serpenyőből, feljebb kapcsoltam a tűzhelyet és egy deci száraz fehérbort öntöttem a megpirult vajhoz.
6. Sóztam, borsoztam, majd elforraltam róla a bor nagy részét. Ezután még két kanálnyi hideg vajat tettem hozzá, majd lekapcsoltam alatta a tűzhelyet és a serpenyőt körbe-körbe mozgatva összedolgoztam a vajas mártást.
7. Ezzel a vajas szósszal locsoltam meg a halakat tálaláskor.

Ezzel a recepttel, már jobb arcát mutatta a tilápia. Az enyhe íze jól érvényesült a vajas mártással, bár a sütés alatt fellazuló „hús” most több gondot okozott mint a rántott halnál, ahol a panír segített egyben tartani a halhúst. Ennél sikerült eltörnöm a filét, nem maradt egyben sajnos, talán nem bántam vele elég óvatosan.
A sült retek remek választás volt mint köret, mert pompásan illett a halhoz.
Mindent egybevetve, nem rossz hal ez a tilápia, lehet, hogy máskor is veszek, és ki fogom próbálni még más receptekkel is. A tapasztalatom szerint inkább a fűszeresebb, mártásos ételekhez való inkább mint a natúrabb felhasználáshoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!