Keresés a blogban

Sült heck serpenyős krumplival


Nemrég eszembe jutott, hogy milyen régen ettem már sült hecket és mindjárt meg is kívántam. De azért mégsem vágtam magam autóba, és robogtam le a Balaton partjára, hogy betámadjak egy halasbódét, inkább a boltba mentem és vettem heck haltörzseket. Bár nagyon nem vagyok híve a fagyasztott halaknak, sajnos hecket csak így lehet kapni...

A fagyasztott halat egy enyhén sózott tejjel teli tálba tettem, és a úgy engedtem fel.
1. Felhasználás előtt papírtörlővel szárazra törlöm a halat.
2. Kikeverem a paprikás lisztet (az arányok: egy evőkanál liszthez, egy mokkás kanál fűszerpaprika), egy csipet sóval.
3. A haltörzseket ujjnyi távolságban beirdalom, megsózom, borsozom, majd megforgatom a lisztben.
4. Egy nagyobb edényben vagy fritőzben felforrósított (170 fok) napraforgó olajba teszem és 5-7 perc alatt ropogósra sütöm, majd papírtörlővel fedett deszkára teszem, hogy leitassam róla az olajat.

Citrom karikával és serpenyős krumplival tálalom...

1. A serpenyős krumplihoz a burgonyát megpucolom, majd egy szeletelőgéppel (mandolin) vékony karikákra vágom.
2. Egy serpenyőt kiolajozok, és körkörösen (lásd, a képen) egy réteg krumplikarikát fektetek le benne. Sózom, borsozom és meglocsolom kis olívaolajjal.
3. Egy újabb réteg burgonyát fektetek az előző rétegre és azt is sózom borsozom olajozom.
4. A tűzhelyen, közepesnél erősebb fokozaton (kerámialap: 7/9), 4-6 perc alatt ropogósra sütöm az alját.
5. Egy másik serpenyőbe átfordítom, óvatosan nehogy szétessen, és a másik felét is megpirítom.
6. Megszórom kevés parmezánnal a tetejét, meglocsolom kevés olívaolajjal (helyette tehetünk rá kis vajdarabkákat is), és a serpenyőt a 180 fokos sütőbe tolom 15 percre.
Kész!

Több réteg burgonyát is lefektethetünk, csak akkor értelemszerűen tovább kell a sütőben sütni. A parmezánt el is hagyhatjuk róla ha akarjuk, vagy más sajttal, pl, füstölt parenyicával is megszórhatjuk.
Az olívaolajat ne sajnáljuk róla, mert attól nem szárad ki és lesz szaftos krumpli. Ez nem egy diétás köret! Ha görögösen szeretnénk elkészíteni, a burgonyarétegekre morzsoljunk oregánót és egy fél citrom levét is facsarjuk rá, majd mikor kész, görög joghurttal tálaljuk.
A sült heckhez a serpenyős burgonyával, mőcsényi zöldveltelínit ajánlok.

Elkészítési idő: 40 perc
Költségek: 310 Ft./adag
Bor: 1170 Ft. - Metro

7 megjegyzés:

  1. De jó, pommes anna! Már egy ideje tervezem én is kipróbálni. Nagyon szépen sikerült a krumplid ;)

    VálaszTörlés
  2. Szegény heck, a fejnélküli hal :) Most én is kedvet kaptam hozzá, szombaton nyilván ez lesz, valamit kitalálok hozzá :)
    Tényleg, hogy halad a gombaügy?

    VálaszTörlés
  3. Balaton nem múlhat el hekk nélkül :-)) Imádom!

    Szerencsére ma én is halat hoztam ebédre, különben annyi lenne a monitornak - csurog a nyálam :-)

    VálaszTörlés
  4. beatbull:)
    na bakker megint feltaláltam a spanyolviaszt!:))) nem is tudtam, hogy ennek van már neve, azt hittem marha kreatív voltam, hogy kitaláltam ezt a serpenyős krumplit:)))

    lorien, én még nem láttam hecket fejével együtt. szerintem nincs is neki:)) ...irtam mailt

    chef viki, igen, a heck lassan már balatoni hal lesz...:)))

    VálaszTörlés
  5. Én sem sokszor, egyszer egy francia halpiacon, meg amikor nemrégiben a malackarajon írtak róla :) Ennyi sok év alatt nem nevezném sűrű előfordulásnak :)

    VálaszTörlés
  6. Nem tehetek róla, de beleszerettem a nem létező szakácskönyvedbe és a létező blogodba. Ez történt.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!