Keresés a blogban

Helyzetjelentés a kertemből, update – az első kis paradicsom



Kellemes meglepetés ért, mikor tegnap meglocsoltam a paradicsompalántáimat. Megláttam az első kis paradicsom-kezdeményt.
Úgy látszik most korán meghálálják a nagy gondoskodást. Idén nem csak a szokásos ágyásba, hanem nagy cserepekbe is ültettem fajtánként. Ebben az évben, muskotály küvének köszönhetően, akitől a magokat kaptam, „bolgár góliát”, „San marzano”, „sárga körtealakú” koktélparadicsomot és „Marmande super precoce” fajtákat neveltem magról. Ez utóbbi örvendeztetett meg az első bogyóval.
A palántákat már április közepe után valamivel kiültettem, szélvédett napos helyre. A földet vastagon betakartam „zöldmulccsal” (levágott fű), ami visszatartja a föld nedvességét és nem engedi elgazosodni sem. Kétnaponta öntözöm, szigorúan csak a tövénél, a leveleire nem locsolva. A honaalj-hajtásokat időben kicsipkedtem, hogy minél gyorsabban és szebben fejlődjenek a növénykéim.
Annyira, de annyira várom már, hogy ehessek paradicsomot!. Mióta paradicsomot termesztek, képtelen vagyok megenni a bolti „paradicsomot”. Néha elcsábulok, és veszek, de többnyire egy szem után, megy a kukába.... alig várom, hogy leszakíthassam az első szemet, és beleharapva, a számba robbanjon az íze...






































Az ágyásban vannak a bolgárok:)















A kéthete elvetett cukkini magok is beindultak, és szépen megmutatták magukat.

9 megjegyzés:

  1. Nem hiàba "super precoce"! Gratulálok hozzá! :-)
    Ugye milyen jó "örömködni" az első zöldségekben??? Mi is minden nap teszünk egy-két kört a kertünkben, csak hogy lecsekkoljunk minden egyes új hajtást...:-))))

    VálaszTörlés
  2. Öröm csak rájuk nézni is! :)

    VálaszTörlés
  3. én is mindennap rájuk nézek, rendezgetem, kötözgetem őket...:))

    már nagyon türelmetlen vagyok, érezni akarom friss, még "napmeleg" paradicsommal megpakolt bruschettát a számban:)))

    VálaszTörlés
  4. Nekem csak a teraszon vannak, de már kettő is növöget! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia,
    Elég kókadtak lettek a paradicsomgyerekek átültetés után, az is igaz, ember meglocsolta őket tűző napon egyszer, attól lettek fehér pettyek a leveleken, de amúgy is, olyan meghalósnak látom őket, olyan gyengének. Mondd, kiültetés után normális ez? Erőre kapnak, ugye??? Jájjj! Van képed arról, a tiéd hogy nézett ki kiültetés után?
    Köszi!
    Mac

    VálaszTörlés
  6. Névtelen20:01

    óóóó, Toma ez nagyszerű! a teraszon még nem virágzik, a telekre meg csak csütörtökön jutok ki - de a szomszéd locsolja remélem. igazad van, legjobb a saját pari, más az íze:)

    zuzu

    VálaszTörlés
  7. macaroon

    szeintem erőre kapnak.:))előfordul, hogyha hirtelen, szoktatás nélkül ültetik ki a palántákat, hogy az alsó nagyobb levelek szélei kifehérednek, megégnek a hirtelen uv sugárzástól. ilyenkor a délben a tűző napon, érdemes kis árnyékot biztosítani nekik.
    az is lényeg, hogy a földjük ne száradjon ki teljesen soha, mindig egy kicsit nedves legyen. használj zöldmulcsot, vagy geotextilt, az nem engedi kiszáradni a földet.
    tűző napon soha ne öntözzétek, főleg ne a leveleit. mindig csak a növény tövét, és azt is napnyugtakor. de gondolom ezeket tudod:))
    sajnos nincsen képem róla, de pár palántám, nekem is úgynézett ki, hogy a végét járja, aztám mégis megmaradtak:)) úgyhogy ne add fel!:)

    VálaszTörlés
  8. Köszi!
    És figyu, elutazunk, az öntözés meg van oldva, jönnek kétnaponta. Viszont jönnek az esők. Egy szúnyoghálóval vagy vmivel ne takarjam le mert még túl kicsik?
    M.

    VálaszTörlés
  9. ha tényleg jön az esős idő akkor szerintem nem kell, mert a felhők árnyékolnak:)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!