Keresés a blogban

Villámgyors tésztakaják V.

Sajnos, mostanában nincs sok időm főzni, mert szinte minden időmet leköti egy nagyobb „munka”, amibe nemrég belekezdtem.
Ilyenkor többnyire csak összedobok valami gyors tésztakaját, az „ami van otthon” kategóriából.
Ez az étel is ezek közé tartozik.

Nem írok hozzávalókat, mert ezt tényleg csak improvizáltam, és nem is tudom, miből mennyit tettem bele. Csak úgy érzésre…

Feltettem egy nagy edényben vizet forralni, a tésztafőzéshez. Közben kimentem a kertbe, téptem egy nagy csokor petrezselymet, szedtem egy nagy maroknyi koktélparadicsomot, és egy kis fej fokhagymát is betakarítottam.
A fokhagymát gyorsan megpucoltam, és a gerezdeket (kb.7-8 kisebb gerezd), hajszálvékonyan felszeleteltem. Egy nagyobb serpenyőbe bőségesen öntöttem az extraszűz olívaolajból (kb. 4-5 evőkanálnyit), beleszórtam a fokhagymát, és alacsony fokozatos, melegíteni kezdtem. Belemorzsoltam egy chilit is. Mikor a fokhagyma sülni kezdett, és az olaj átvette az ízét, feljebb kapcsoltam a tűzhelyet, és beledobtam a koktélparadicsomokat, és két szardellafilét.
Közben a víz felforr, amit megsóztam, és beleszórtam a farfalle tésztát (két adagnyit, úgy 25dkg). hét percre állítottam az órát, ennyi idő alatt lesz „al dente”.
A paradicsomokat egy kicsit megnyomkodtam, hogy kiengedje a levét kicsit. Folyamatosan mozgatva-kevergetve pároltam. Egy pillanattal azelőtt, mikor kész lett a tészta, a szószba dobtam a felaprított petrezselymet. Rászedtem a tésztát, meg egy kis főzőlevet, tekertem rá egy jó adag borsot, és elkevertem a finom olajos, fokhagymás, petrezselymes, paradicsomos, kicsit csípős szósszal.
Kész!














Tálaláskor, a tetejére hintek egy kis friss petrezselymet, reszelek rá egy jó adag pecorinot.
Könnyű, friss, száraz fehérbort ajánlok hozzá. Mondjuk, Zöldveltelinit…


ui:
Valószínüleg, ez a poszt hozza az ötvenezredik letöltést. A "szerencsés" olvasó, egy egyéves ingyenes előfizetést kap a "Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből" blogra. Gratulálok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!