Keresés a blogban

Csirkehúsos tészta, maradék töltött húsból


Hupssz, ez a poszt egy kicsit beakadt! Tulajdonképpen a töltött csirkés írás után kellett volna a blogra kerülnie, de valahogy elkerülte a figyelmem és kis híján elkallódott. Azért erőltetem be most mégis , mert szerintem a maradékok felhasználásával született ételeknek megvan a maga létjogosultsága, a mai válságos időkben fontos a spórolás. Ennél az ételnél is egy háromfős ebédet tudtam összehozni másnap, egy megmaradt fél mellehúsából egy kevés, a farhátból lecsipegetett húsból és egy maréknyi töltelékből. Meg természetesen a megmaradt tejszínes szószból (jó sokat sikerült csinálni hozzá, így elég sok maradt). Mindössze egy hagymát egy kis darab szalonnát és egy hegyes zöldpaprikát, kellet hozzáadni, no meg persze a tésztát.
Ez kerekedett belőle...


Elkészítés:

1. A húst a csontról leszedem, és kis falatnyi darabokra tépkedem, a bőrét szintén.
2. Egy wokot veszek elő és a kockákra vágott szalonná zsírját kiolvasztom benne, majd az apróra vágott hagymát aranybarnára pirítom benne.
3. Közben hozzáadom a sült csirke bőrét is, majd kevés borral (vagy alaplével) felöntöm és addig forralom míg az alkohol elpárolog belőle.
4. Hozzáadom a felaprított csípős paprikát és hozzáöntöm a másfél-két csészényi maradék szószt úgy forralom tovább.
5. Beledobálom a húst és a tölteléket is és mikor az egész összeforr, összemelegedik egy fél maréknyi frissen reszelt parmezánnal sűrítem tovább a mártást.
6. A közben „al dentére” főzött tojásos taglietelle tésztát a mártásra szedem, összeforgatom és azonnal tálalom.

Tálaláskor előmelegített tányérra szedem a tésztát, parmezán forgáccsal és paprika karikákkal vagy apróra vágott petrezselyemmel díszítem.
Tipp! Természetesen sok minden mással is fel lehet javítani azt az ételt, nekem ez volt éppen a hűtőben. De ha pl. akad éppen egy cukkini, azt kockákra vágva hozzáadhatjuk az elején a szalonnához. De akár grillezett paprika vagy gomba is nagyon jól passzol ehhez az ételhez.
Egy pompás töltött csirke maradékából, csakis egy remek ételt lehet készíteni. A finom sült csirke, a szósz és a tészta nagyon jó kombináció...
Testes száraz fehérbor illik hozzá, én, akárcsak a töltött csirkéhez, egy csopaki olaszrizlinget ittam ehhez is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!