Keresés a blogban

Marhahúsos szendvics, joghurtos cukkini-vajretek salátával


Még mindig volt a hűtőmben egy kevés marhahús, amit már több mint egy hete érlelek házilag.
Amikor megvettem, megtisztítottam a hártyáktól inaktól. Szárazra dörzsöltem, majd lazán beletekertem egy réteg zsírpapírba és a hűtő középső, üres polcára tettem, ahol jól szellőzik. A hőfokot beállítottam (zanussi: 2,5/5) közepesre és naponta egyszer megfordítottam. 7-9 napig lehet így érlelni. Előfordulhat, hogy a külső része kiszárad kissé, kérgesedik, de ez nem befolyásolja az ízét, és akár le is lehet vágni, bár én nem szoktam. A hús ezalatt besötétedik, de nem kell félni nem romlik meg, semmi „szaga” nem lesz, csak elveszti víztartalma egy részét, így az íze koncentrálódik és enzimek szabadulnak fel, amitől a hús sütéskor porhanyósabb marad.
Egy hét után vágtam belőle az első szeleteket, mostanra már csak egy fél kilós kis darab maradt...

Hozzávalók (/fő):

. 25 dkg marhahús (lehetőleg érlelt hátszín v. rostélyos)
. 2 db.vajretek
. 1 bébicukkini
. 1 szál újhagyma
. 1 gerezd fokhagyma
. 1 ek. apróra vágott friss menta
. 3-4 ek. görög joghurt
. 1 rozmaring ág
. ghí-tisztított vaj
. só-bors
. 1 fürt koktélparadicsom
. olívaolaj
. 2 db. hamburgerzsemle (házi)

Elkészítés:

1. A vajretket és a cukkinit zöldséghámozóval vékony lapokra szelem. Az újhagymát vékonyan felcsíkozom, majd mindet egy keverőtálba teszem és megsózom.
2. A joghurtba belereszelem a fokhagyma felét és belekeverem a mentát. Ráöntöm a zöldségekre, megborsozom, alaposan átkeverem majd félreteszem, hogy az ízek összeérjenek.
3. A koktélparadicsom fürtöket egy kis tepsibe teszem, meglocsolom olívaolajjal, azután a 200 fokra előmelegített sütőbe teszem 6-7 percre.
4. A zsemléket félbevágom, és a vágott felüket egy száraz serpenyőben megpirítom.
5. A serpenyőben ghít forrósítok, mellédobom a rozmaringágat és a maradék fél fokhagymagerezdet.
6. A két centi vastag szeletekre vágott húst a serpenyőbe teszem, és 2-3 perc (medium rare) alatt megsütöm, miközben többször megfordítom.
7. Vágódeszkán, letakarva 5-7 percig pihentetem azután vékony szeletekre/csíkokra vágom a húst.

















A zsemlére szedek egy keveset a joghurtos salátából, majd megpakolom a hús szeletekkel. Mellé tálalok még a salátából, és a grillezett koktélparadicsomból...
A szaftos puha hús és a hűs joghurtos, roppanós friss/ress zöldségek remekül összeillenek, ehhez jön még az édesre sült koktélparadicsom...
Egy pohár testesebb vöröset ajánlok mellé. Én a Sangiovese di Romagnát próbáltam ki, és bevált.

Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: kb. 690 Ft./adag
Bor: 1390 Ft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!