Keresés a blogban

A „brutál egytál” - Babos csülök

Most már biztos, hogy a hentes az életemre tör! A múltkori császárhúsos ajánlatát is alig hevertem ki, erre most meg egy pár szép csülökkel támadott be. A koleszterinszintemet már meg sem merem méretni.
Azért elcsábultam, és vettem párat. Tovább indulva a beszerzőutamon, a szakadó hóesésben, azon agyaltam miként tehetném még brutálisabbá a finom csülköket, hogy valami igazi kemény téli egytálételt kerekítsek belőle… Így jött a babos csülök ötlete.


Hozzávalók (6 személyre):

· 3 db sertés csülök (első)
· 15 dkg füstölt oldalas
· 15 dkg chorizo kolbász
· fél kiló nagy szemű fehérbab
· 1 sárgarépa
· 1 fehérrépa
· 1 szál zellerszár
· 1 fej hagyma
· 6-8 gerezd fokhagyma
· 1 paradicsom (hámozott, konzerv)
· fűszercsokor (3 babérlevél, kis ág rozmaring, 4 ág kakukkfű, 6-8 szál petrezselyem)
· 4 ek. libazsír
· só, bors
· 2 dl. száraz fehérbor
· Csirkehús alaplé vagy Zöldség alaplé
· liszt
· fehérborecet


Előkészületek:

A hentessel, a csülköket három egyenlő vastag szeletre vágattam, fűrésszel, és nem bárdal, hogy ne legyenek szilánkok a húsban.
A babot, előző este beáztattam bő vízbe, hogy legalább tizenkét órát ázzon.
A húsról, óvatosan levágtam a bőrét, majd egy zsineggel megkötöztem, hogy főzéskor ne essen szét.
Ezután megsóztam, és lisztbe forgattam.
A hagymát apróra vágom, a fokhagymákat felszeletelem, a zöldségeket megpucolom, és kis kockákra vágom.
Elkészítem a fűszercsokrot: a zöldfűszereket egy zsineggel szorosan összekötözöm.


Elkészítés:

1. Egy serpenyőben felforrósítom a libazsírt, és a csülök szeleteket elősütöm benne, körbe, minden oldalán. Ezután félreteszem.
2. A visszamaradt zsírban, megpirítom a hagymát és a fokhagymát, amíg üveges nem lesz.
3. Ezután a zöldségeket is hozzáadom, így pirítom tovább egy percig.
4. Felöntöm a fehérborral, és addig forralom, míg az alkohol el nem párolog belőle.
5. Hozzáadom a felkockázott paradicsomot, sózom, borsozom, pár pillanatig még forralom, majd az egészet beleöntöm egy kacsasütő edénybe.
6. Beleszórom a közben lecsepegtetett babot, és elkeverem.
7. A füstölt oldalast a bordák mentén felszeletelem, a kolbászt kétujjnyi vastag karikákra vágom, és a fűszercsokorral együtt, belenyomkodom őket a babos alapba.
8. Felöntöm annyi alaplével (lehet vízzel is), hogy éppen ellepje. Ellenőrzöm, kell-e még só bele (vigyázat! a kolbász, és az oldalas is sós).
9. A bab tetejére helyezem a csülköket, lefedem a kacsasütő edény tetejével, és a gyengén fűtött kemencébe (sütőben 130-140 fok) 5 órán keresztül párolom.
10. Amikor készen van, a babból a húsokat, kolbászokat kiveszem, és félreteszem, majd a csülkökről leszedem a madzagot. Kidobom belőle a fűszercsokrot, a babból egy fél merőkanálnyit villával pépesre török, és elkeverem, ezzel sűrítve a bab szaftját.
11. Egy evőkanálnyi jó minőségű borecetet (fehér v. vörös, mindegy) keverek még babhoz, majd visszateszem a tetejére a húsokat. Tálalásig melegen tartva félreteszem.

















Tálalás, tippek:

Tálaláskor, egy merőkanálnyi babot merek a tányér közepére, és arra helyezek egy vagy két húst, és pár darab kolbászkarikát. Frissensült fehérkenyeret, vagy baguettet kínálok mellé.
A kész étel, két-három napig eláll a hűtőben, többször is újramelegíthető.
Annyira nehéz, és laktató étel, hogy inkább ebédre, mint vacsorára ajánlanám.
Emellett nagyon finom is. A puha omlósra főtt csülök, szinte szétolvad a szájban. A füstölt oldalastól, és kolbásztól kapott füstös-aromás, a zöldségektől, és fűszerektől ízletes bab, pedig pompás kísérője a csülöknek.
Jóféle csopaki (Jásdi) olaszrizlinggel öblítettem le a falatokat, ezt ajánlom másnak is…

Elkészítési idő: 6 óra
Költségek: kb. 550 Ft./adag
Bor: 1460 Ft
.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem egy ilyenért abszolút megéri, hogy az ember ezt a koleszterintkérdést elnapolja. ;)
    Érdekes, eszembe sem jutott volna egy ilyen mellé Jásdi olaszrizlinget nyitni, de most, hogy olvasom, mégis nagyon el tudom képzelni.

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!