Keresés a blogban

A tíz kedvenc növényem



Palócprovence tette fel a kérdést nekem, melyik a tíz legkedvesebb növényem. Először csak hümmögtem magamban, és gondoltam, hogy ez fogas kérdés, de aztán meglepően hamar összeállt a listám. Szinte nulla gondolkodással jöttek elő a kedvencek. Íme:

- pálmafa – Mikor nyaralni megyek, alig várom, hogy megpillantsam az első pálmafát. Mikor meglátom, egyből megnyugszom, tudom hogy már jó helyen vagyok, megérkeztem az „én világomba”...
- füge – Hasonló érzések fűznek hozzá mint a pálmához. A délt, a mediterráneumot jelenti számomra. A kertemben álló fügefa is a szívem csücske, óvom mindentől. És persze nem utolsó sorban, imádom a termését is. Mivel szerencsés mikroklímában élek, júliustól októberig ontja a gyümölcseit nálam a fügefa...
- narancsfa – A narancsfa látványa, illata, és gyümölcse egyaránt elvarázsol. Szívesen élnék olyan helyen, ahol kilépve a házból, csak a kezemet kellene kinyújtanom, hogy leszakítsak egy friss narancsot, és a narancsfa illata járja át a levegőt...
- paradicsom – Imádom az érett, a naptól még langyos édes paradicsomot. Ugyanakkor szeretem az egész folyamatot. A télvégi magültetést, csíráztatást, a palánták nevelését, kiültetést, gondozást, öntözést... Így még értékesebb számomra az a pillanat, mikor beleharapok az első érett paradicsomba...
- bazsalikom – bazsalikom valahogy hozzátartozik a környezetemhez. Kevés olyan napja van az évnek, amikor nincs a közelemben friss élő bazsalikom. Télen a konyha ablakban, nyáron a teraszon cserépben zöldell és illatozik. Nem tudom megállni, hogy ne simítsam végig a leveleit mikor elhaladok mellette, hogy így érezzem a balzsamos illatát...
- rozmaring – Alapfűszer nálam. A rozmaring igénytelen, semmit sem követel tőlünk. Nem kell neki gondoskodás, sem víz, sem dús termőföld. Elülteted és kész. Ennek ellenére folyamatosan ellát minket az újabb és újabb csodás illatú, gyantás, aromás hajtásaival. Szinte bármit főzök, az első utam a rozmaring bokorhoz vezet...
- borostyán – Imádom ahogy az egész teraszomat körbeszőve, árnyékot ad a nyári hőségben, és télen is üde zöld színével a hosszú szürke, depressziós téli napokat is fel tudja dobni a látványával...
- százszorszép – A fehér virágszőnyeg látványa önmagáért beszél...
- repce – Itt a környéken nagyon sokan termesztik. Tavasszal mikor virágzik, az egész táj sárgába öltözik, és ameddig a szem ellát, élénk, kadmium sárga dombok követik egymást mint a hullámok. A kocsim ablakát ilyenkor mindig leengedem, hogy érezzem a levegőben a szinte már nehéz, tömény virágillatot...
- vadkomló - Ez talán meglepő, de én nagyon hálás vagyok ennek a máshol gaz számba menő növénynek. Tavasszal, mikor a természet kezd magához térni, a vadkomló szinte hetek alatt benövi az út felé eső keritésemet, így védve meg a kertemet a portól és zajtól, no meg a kiváncsi tekintetektől...

Hát ennyi! Ez az én listám. És most szeretném megtudni melyek Hobbiszakács, Macaroon és Lorien kedvenc növényei.
.

9 megjegyzés:

  1. A százszorszép nálam éppen hogy lecsúszott...

    VálaszTörlés
  2. szepyke,
    a te kérdésedre is fogok válaszolni, de azon egy kicsit többet kell gondolkodnom:))

    VálaszTörlés
  3. Jaj, csak nyugodtan, nem hajt a tatár. :D

    VálaszTörlés
  4. Köszi a kérdést, már gondolkozom a válaszon :)

    VálaszTörlés
  5. Tetszik a listád! :)Bár a repcéről nem kifejezetten a virágillat jut eszembe (igaz, az már az elvirágzás közeli állapot):)Köszönöm, hogy játszottál! :)

    VálaszTörlés
  6. Névtelen11:06

    Hm... tíz növény? Mintha a hét főbűnről lett volna szó... :-)))

    Nem ígérek semmit, de ha minden jól alakul, akkor válaszolok - még mielőtt a lótusz háromszor virágzik.

    VálaszTörlés
  7. Névtelen11:07

    Azért vagyok Névtelen, mert ez az izé csak így fogadott el. Üdv NeduddKi
    :-))))))

    VálaszTörlés
  8. csakhogy én tudom kivagy!!:))) látod látod!! addig húzod halasztod, míg összetortóldnak a kérdések...:))

    VálaszTörlés
  9. Íme a válasz:
    http://lorien.blog.hu/2009/07/11/10_kedves_noveny

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!